WYKONAWCY

Katarzyna Kluczewska
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego I i II stopnia we Wrocławiu w klasie Heleny Furmanowicz-Kurzyńskiej oraz wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie Grzegorza Kurzyńskiego. Obecnie jest wykładowcą ze stopniem doktora na macierzystej uczelni, a także pedagogiem w szkole muzycznej, do której niegdyś uczęszczała. Jej podopieczni są laureatami ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych, a sama artystka, za swe szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, otrzymała dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jako solistka i kameralistka wykonuje utwory różnych kompozytorów i epok. Współpracując zarówno z instrumentalistami, jak i wokalistami, koncertuje w wielu miastach Polski, a także za granicą. Jest laureatką wielu nagród za wyróżniającą się interpretację partii fortepianu podczas licznych konkursów.

Anna Piechura-Gabryś
Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie uzyskując dyplom z wyróżnieniem w klasie harfy. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, prowadzonych przez znakomitych profesorów, takich jak: Erica Goodman(Kanada), Susann McDonald(U.S.A.), Susanna Mildonian(Belgia), Kumiko Inoue (Japonia), Isabelle Moretti (Francja) oraz Helga Storc (Niemcy). W 1993 roku uczestniczyła w Międzynarodowym Kongresie Harfowym, odbywającym się w Kopenhadze. Od 1993 roku zajmuje się działalnością pedagogiczną i prowadzi klasę harfy w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. K. Kurpińskiego w Warszawie Od 1995 roku jest zatrudniona w orkiestrze Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie. Brała udział w tournee tego zespołu w Japonii,Chinach, Luxemburgu, Ukrainie. W 1997 roku uczestniczyła w Dniach Harfy, organizowanych w Warszawie przez firmę harfową „Camac”.
W 2001 roku wzięła udział w Polsko-Niemieckim Sympozjum Harfowym odbywającym się w Krakowie. W latach 2000-2003 współpracowała z Koncertową Orkiestrą Wojska Polskiego im. St. Moniuszki w Warszawie, dokonując nagrań Kolęd Polskich dla tego zespołu. Obecnie współpracuje także z Orkiestrą Polskiego Radia, biorąc udział w nagraniach; z Orkiestrą Filharmonii Narodowej: z Sinfoniettą Cracovia: oraz Sinfonią Varsovia.

Jakub Woszczalski
Urodzony 13 lipca 1995 roku w Krakowie. Ukończył Szkołę Muzyczną I stopnia im. Stanisława Wiechowicza w Krakowie w zakresie gry na fortepianie. Naukę gry na organach rozpoczął w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ks. Kardynała Franciszka Macharskiego. Obecnie jest uczniem Państwowej Szkoły Muzycznej im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie pod kierunkiem prof. dra hab. Andrzeja Białki. Uzyskał pierwszą nagrodę oraz wyróżnienie za najlepsze wykonanie utworów Johanna Sebastiana Bacha podczas VI Konkursu Organowego w Krasnobrodzie w 2013 roku. Jest także finalistą Ogólnopolskich Przesłuchań organizowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej dla uczniów szkół średnich w 2014 roku. Koncertował jako solista w Polsce i Francji. Występował także jako akompaniator z Towarzystwem Śpiewaczym Lutnia w Wieliczce, którego jest członkiem. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich.

Katarzyna Zdybel
Jedna z najbardziej utytułowanych fagocistek młodego pokolenia, naukę gry na instrumencie rozpoczęła w 1998 roku w zamojskiej Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia pod kierownictwem Jerzego Lisaka. W latach 2002–2007, pod kierunkiem Zbigniewa Płużka, studiowała w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w Warszawie, a trzy lata później ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe (Solistenklasse) w Hochschule für Musik w Stuttgarcie w klasie Marka Engelhardta. Od 2009 roku jest doktorantką w klasie Czesława Klonowskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Artystka jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów. W 2012 roku zdobyła trzy ważne nagrody: w lipcu I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie IDRS Fernand Gillet–Hugo Fox w Oxfordzie w stanie Ohio (USA), a we wrześniu II nagrodę oraz nagrodę specjalną w VI Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej. Dwa lata wcześniej triumfowała we Włoszech, zdobywając I nagrody – najpierw w Międzynarodowym Konkursie Fagotowym im. Gioacchina Rossiniego w Pesaro, a potem podczas Międzynarodowego Konkursu Młodych Wykonawców w Chieri. W 2009 roku została laureatką II nagrody (I nie przyznano) oraz nagrody za najlepsze wykonanie utworu konkursowego w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych i Perkusyjnych w Moskwie. Koncertuje jako solistka i kameralistka. Jako solistka wystąpiła z towarzyszeniem tak znakomitych zespołów, jak Stuttgarter Kammerorchester, Orchestra Filarmonica di Torino, Sinfonia Varsovia, Wrocławska Orkiestra Kameralna Leopoldinum, Capella Cracoviensis, Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, orkiestry symfoniczne Konserwatorium Moskiewskiego, Filharmonii Wrocławskiej, Akademii Muzycznych w Warszawie i Łodzi. W sezonie 2011/2012 współpracowała z Królewską Operą w Kopenhadze, wykonując partie solowe oraz prowadząc tamtejszą grupę fagocistów. Na swym koncie ma także współpracę z SWR Saarbrücken-Kaiserslautern oraz Islandzką Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Symfoniczną w Gotheborgu. Od 2007 roku artystka jest solistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej. W 2014r. ukazała się jej debiutancka płyta „Portrait”, którą nagrała wspólnie z Katarzyną Kluczewską i Lutosławski Quartet.

Tomasz Zebura
Urodził się w 1990 roku w Warszawie. Grę na organach rozpoczął w wieku 13 lat w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie w klasie prof. Jarosława Malanowicza. Od 2009 roku studiował na Uniwersytecie muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Magdaleny Czajki, a od 2010 roku również ad Jarosława Wróblewskiego. W 2012 roku w ramach stypendium „Erasmus” studiował w Musikhochschule Lubeck (Niemcy) w klasie prof. Arvida Gasta. Od roku 2013 kontynuuje studia pod kierunkiem prof. Józefa Serafina i ad Jarosława Wróblewskiego. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Michaela Radulescu, Daniela Rotha, Guy Boveta, Martina Sandera, Christopha Bosserta, Gerharda Gnanna, Lorenzo Ghielmiego, Wolfganga Zerera, Pietera van Dijka, Gunthera Rosta, Christopha Mantoux. Jest laureatem konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in.:
III Międzynarodowyego Konkursu Organowego im. Jana Kucharskiego w Łodzi 2014 roku (III nagroda), III Akademickiego Konkursu Organowego “Romuald Sroczyński in memoriam” w Poznaniu w 2012 roku (I nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Organowego Mendelssohn-Eben w Krakowie w 2009 roku (III nagroda),
Konkursu Muzyki Organowej w ramach XX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej im. ks. Stanisława Ormińskiego w Rumii w 2008 roku (II nagroda).
Jest stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia
na rok 2013/2014.

Jerzy Zelnik
W 1968 roku ukończył Wydział Aktorski warszawskiej PWST. Już po pierwszym roku studiów zagrał główną rolę Ramzesa XIII w filmie Jerzego Kawalerowicza Faraon – nominowanym do Oskara. Po studiach został zaangażowany do Teatru Starego w Krakowie (1968-1970), gdzie pracował z takimi reżyserami jak Zygmunt Huebner, Jerzy Jarocki i Konrad Swinarski. W 1970 roku wrócił do Warszawy i związał się na sześć sezonów z Teatrem Dramatycznym. W latach 1974-78 występował gościnnie na scenach Gniezna, Szczecina i Łodzi, grając m. in. tytułową rolę w dramacie J. Słowackiego Mindowe, Banco w sztuce E. Ionesco Macbett i Księcia Niechludowa w Zmartwychwstaniu wg L. Tołstoja. Następnie był w zespole Teatru Powszechnego w Warszawie (1979–86). Zagrał m.in. role Razumowa w Spiskowcach wg Conrada, Zachara Bardina we Wrogach Gorkiego i Jazona w Medei Eurypidesa w reżyserii Zygmunta Huebnera, ówczesnego dyrektora Powszechnego. W 1981 roku wystąpił gościnnie jako Książę Bołkoński w Wojnie i pokoju w reżyserii Andrzeja Chrzanowskiego w Teatrze na Woli. W 1986 rolą Klaudiusza w Hamlecie rozpoczął współpracę ze stołecznym Teatrem Studio, którego dyrektorem był wtedy Jerzy Grzegorzewski. Powierzył mu m. in. role Guślarza w Dziadach i Trigorina w Czajce. W 1992 roku wrócił do Teatru Powszechnego i pozostał w zespole do lutego 2005 roku, kiedy to objął funkcję dyrektora artystycznego Teatru Nowego w Łodzi. Pozostał na tym stanowisku do sierpnia 2008 roku. W 2002 roku wyreżyserował Makbeta W. Szekspira, grając główną rolę, w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku i gościnnie wystąpił jako Iwanow w sztuce A. Czechowa w reżyserii Eugeniusza Korina w Teatrze Ochota w Warszawie. Będąc dyrektorem w teatrze Nowym w Łodzi, wyreżyserował między innymi: „Rozbity Dzban” Kleista i zagrał rolę Don Juana. Jest popularnym aktorem telewizyjnym, w serialach i Teatrze Telewizji grał główne role m.in.: Doktora Murka w filmie Witolda Lesiewicza pod tym samym tytułem, Zygmunta Augusta w serialu Królowa Bona w reżyserii Janusza Majewskiego, Męża Emmy w filmie Witolda Orzechowskiego Jej powrót, Hrabiego w spektaklu Nieboska komedia Z. Krasińskiego i Karola Bovary w adaptacji powieści G. Flauberta, Księcia Alba w Don Carlosie F. Schillera. W swoim dorobku artystycznym ma około 70 filmów fabularnych, w tym znakomite kreacje: Judasza w Piłacie i innych A. Wajdy, Kapucyna w Skorpionie, Pannie i Łuczniuku A. Kondriatuka, Łukasza w Dziejach grzechu W. Borowczyka, Zygmunta Augusta w Epitafium dla Barbary Radziwiłlówny A. Majewskiego, Hrabiego Moritza w Szulerze A. Drabińskiego.

Leszek Firek
Ukończył studia skrzypcowe we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie doc. Stefana Czermaka, a następnie dwuletnie studia podyplomowe o specjalności skrzypce barokowe w Akademii Muzycznej w Krakowie u Zygmunta Kaczmarskiego i trzyletnie studia w Dresdner Akademie für Alte Musik u Simona Standage’a. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich. Ma w swej biografii liczne koncerty z czołowymi polskimi i zagranicznymi zespołami muzyki dawnej (także jako solista i koncertmistrz) m.in. Concerto Polacco, Orkiestra Barokowa Filharmonii Wrocławskiej, Arte dei Suonatori, z zespołem kameralnym i orkiestrą barokową Ganz Europa pod kierownictwem Simona Standage’a jako koncertmistrz II skrzypiec, Berlin Baroque, L’arpa festante. Grał u boku takich artystów, jak: m.in. Simon Standage, Reinhard Goebel, Wieland i Barthold Kuijkenowie, Lucy van Dael, Ryo Terakado, John Holloway, Andrea Marcon i in. Jest członkiem Dresdner Barockorchester, z którą wykonywał wielkie dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in. J.S. Bacha: pasje, Mszę h-moll, Magnificat, kantaty, a także utwory innych kompozytorów: Haendla, Heinichena, Zelenki. Brał udział w nagraniach kilkunastu płyt CD dla różnych wytwórni (m.in. Channel Classics, Naxos, BIS, KOCH, DUX). Płyta AdS z koncertami Vivaldiego “La Stravaganza” z solistką Rachel Podger zdobyła najwyższe uznanie i szereg prestiżowych nagród jak: Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice, Choc de la Musique, Classics Today. Dużym uznaniem cieszą się dwie płyty z muzyką skrzypcową siedemnastego wieku wydane przez amerykańską firmę MAGNATUNE, które L.Firek nagrał z kierowanym przez siebie zespołem Altri Stromenti. Leszek Firek jest współtwórcą Eksperymentalnego Wydziału Muzyki Dawnej w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu, gdzie od 1994 roku prowadził klasę skrzypiec barokowych i zespołów kameralnych. Był także wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Gra na oryginalnych skrzypcach: francuskiego lutnika Pierre Delaunay, Paris 1763 i Franz Placht 1783 oraz na altówce barokowej. Zajmuje się też plastyką. Jego prace wystawiane były m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” Muzyka i Sztuki Piękne, Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach, Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie, Wieniawskiego w Szczawnie, Klubie Filmu, Muzyki i Literatury we Wrocławiu, w Nysie, Zamościu i w Galerii Filharmonii we Wrocławiu. Wykonuje również recitale skrzypcowe połączone z wystawą swoich prac plastycznych.

Młodzieżowa Orkiestra Kameralna DIVERTIMENTO
Orkiestra od 1997 roku. Założycielem i dyrygentem Orkiestry jest Elżbieta Ostrowska. W Orkiestrze grają uczniowie i absolwenci PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie. W swoim dorobku artystycznym Orkiestra ma kilkadziesiąt koncertów w kraju i za granicą, m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Bazylice św. Krzyża w Warszawie w ramach cyklu Musica Sacra, w Sali Koncertowej Katolickiego Centrum Kultury w Krakowie, na Jasnej Górze w Częstochowie, w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w Teatrze Polskim w Warszawie. W dniach od 16 do 23 maja 2002 r. Orkiestra brała udział w 7th European Youth Music Festival Switzerland 02, organizowanym w ramach światowej wystawy EXPO 2002 w Szwajcarii. W sierpniu 2001 roku Orkiestra miała zaszczyt wystąpić dla Ojca Świętego Jana Pawła II na prywatnej audiencji w czasie Jego letnich wakacji w Castel Gandolfo, a w styczniu 2005 roku w Auli Pawła VI w Watykanie podczas ostatniej Audiencji Generalnej Ojca Świętego Jana Pawła II. Od 29 kwietnia do 13 maja 2006 roku, dzięki dofinansowaniu w ramach Programów Operacyjnych „Promocja polskiej kultury za granicą” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Orkiestra koncertowała w Kanadzie, między innymi w Konsulacie Generalnym RP w Toronto, w Centrum Kultury Polskiej w Mississauga, w Katedrze w St. Catharines oraz w Muzeum Cywilizacji w Ottawie. 19 sierpnia 2007 roku podczas Inauguracji I Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Per Artem ad Astra Krasnobród 2007, Orkiestra dokonała prawykonania specjalnie dla niej skomponowanego przez Alicję Gronau utworu – „Suita Krasnobrodzka”, a podczas II Festiwalu w 2008 roku prawykonania utworu Dariusza Przybylskiego „Concerto Festivo”. 9 listopada 2007 roku orkiestra wystąpiła podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Postacie terroryzmu – postępowanie w stanach zagrożenia” w Pałacu w Helenowie. W dniach 27-30 kwietnia 2008 roku Orkiestra koncertowała w Ambasadzie RP w Kopenhadze i w Blaagaards Kirke w Noerrebro w Kopenhadze. We wrześniu 2009 roku Orkiestra miała zaszczyt zaprezentować się podczas Audiencji Generalnej Ojca Świętego Benedykta XVI w Watykanie oraz w XV wiecznym Kościele Świętego Stanisława w Rzymie. 1 stycznia 2011 roku na zaproszenie Asessora Prowincji Reggio di Calabria, Orkiestra wystąpiła z Koncertem Noworocznym w Placanica we Włoszech. 15 maja 2012 roku razem z chórem Puellae Cantates Orkiestra wzięła udział w Uroczystej Inauguracji Sali Koncertowej Gotyckiego Zamku w Litoměřicach w Czechach. W dniach 3-6 maja 2013 r. Orkiestra reprezentowała Polskę podczas 61 European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii, podczas którego biorąc udział w Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych została Laureatem 1 miejsca z najwyższym wyróżnieniem Summa Cum Laude. Podczas XVIII Polsko-Niemieckiego Festiwalu Kultury „Razem we wspólnej Europie” – Monachium 2013, 9 listopada Orkiestra wystąpiła w koncercie „Kuźnia Talentów

Może Ci się również spodoba