WYKONAWCY

Mateusz Goniowski
Urodził się w 1996 roku w Raciborzu. Pochodzi z parafii św. Jana Chrzciciela w Raciborzu, w której od 8 lat pełni funkcję organisty. Swoją muzyczną edukację rozpoczął w PSM I st. w Raciborzu w klasie akordeonu Teresy Kwiatkowskiej. W 2012 r. rozpoczął naukę w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej II st. w Gliwicach w klasie organów dr Marioli Brzoski, którą ukończył w 2017 r. z wyróżnieniem. Jest laureatem wielu konkursów organowych (m. in. I miejsce w I Międzywojewódzkim Konkursie Organowym w Raciborzu, I miejsce w VI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Organistów im. Franciszka Karpińskiego w Białymstoku, I miejsce w II Międzynarodowym Konkursie Młodych Organistów im. Śląskich Muzyków Kościelnych w Opolu, I miejsce w X Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie, wyróżnienie i nagroda specjalna w IX Krakowskim Konkursie Młodych Organistów). Brał udział w kursach mistrzowskich u prof. D. Titterington’a, prof. L. Lohmann’a, prof. P. van Dijk, prof. M. Novenko, prof. J. Serafina, dr hab. W. Zabornego. Od 2017 r. studiuje w Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i as. dr. Michała Duźniaka.

Janusz Raczyński
Urodził się w 1958 roku w Warszawie. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów gitarowych w Zamościu (1982) i w Krakowie (1986). Zadebiutował w 1981 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie i od tego czasu prowadzi ożywioną działalność koncertową. Jako solista i kameralista brał udział w wielu festiwalach gitarowych w kraju. Koncertował również w Rosji, Niemczech, Finlandii, Hiszpanii i Turcji. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i TV oraz dla TV fińskiej i tureckiej. W 1989 roku wraz z kwartetem gitarowym „Fandango” nagrał płytę dla Polskich Nagrań. Od wielu lat współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie.
W swoim repertuarze ma nie tylko solowe utwory gitarowe, ale również dużą ilość muzyki kameralnej. Jest autorem wielu aranżacji, a obecnie zajmuje się również kompozycją. Występował z kwartetem gitarowym „Bolero”, którego powstanie zainicjował w 1997 roku i z którym nagrał płytę pt. „Bolero”. Koncertował w duecie „Acentuado” z gitarzystą Oskarem Nowakowskim, z którym nagrał płytę pt. „The Gitar Duo Acentuado Plays The Great Hits”. Od dawna współpracuje ze znakomitą skrzypaczką Agnieszką Cypryk tworząc „10 Strings Duo”. W 2006 roku wspólnie założyli kwartet smyczkowo – gitarowy „Concertino con Chitarra”. Działalność pedagogiczną rozpoczął w 1982 roku w FSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie, obecnie ZPSM nr 1. Jego uczniowie zdobyli około czterdziestu nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych. Prowadzi kursy mistrzowskie. W 1989 roku założył pierwsze po wojnie Prywatne Konserwatorium Muzyczne, które działało do 2006 roku. W listopadzie 2011 roku na VII Warszawskim Festiwalu Gitarowym odbyła się prapremiera światowa jego Koncertu na skrzypce, gitarę i orkiestrę. Wykonawcami byli: Agnieszka Cypryk – skrzypce, Janusz Raszyński – gitara i Orkiestra Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali. Od roku 2017 realizuje wraz z organistą Jarosławem Wróblewskim projekt Gitara i organy”.

Grzegorz Tomaszewski
Cytrzysta samouk, którego edukacja muzyczna zaczęła się od akordeonu. Na cytrze koncertowej pobierał lekcje prywatne m.in. od nieżyjącego już Bronisława Leszczyńskiego. W latach 1998 – 2000 nawiązał kontakt z europejskim środowiskiem cytrzystów uczestnicząc w branżowych spotkaniach i kongresach w Czechach i w Austrii. Jako jedyny cytrzysta w Europie w czasie koncertu używa trzech cytr – koncertowej, akordowej i węgierskiej, często łącząc ich brzmienia w czasie rzeczywistym, bez używania wcześniej nagranych podkładów. Laureat nagrody im. Czesława Niemena IX Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w 2005 roku. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat koncertował w Polsce i w Europie reprezentując m.in. w 2006 roku Polskie Radio wraz z Michałem Kulentym (saksofony, flety) na Festiwalu Europejskiej Unii Radiowej w Kaustinen (Finlandia) oraz polską kulturę w przedsięwzięciach organizowanych przez Konsulat Polski w Mediolanie. Od 2014 roku współpracuje z Filharmonią Bałtycką dając recitale w ramach letnich koncertów organowych w polskich kościołach. W grudniu 2017 wystąpił wraz z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie jako solista w Koncercie Sylwestrowym, grając partię cytry w walcu J. Straussa „Opowieści Lasku Wiedeńskiego”. Spektrum zainteresowań stylistyczno – wykonawczych muzyka jest szerokie, od polskiej muzyki tradycyjnej przez tematy filmowe, własne kompozycje aż po klasykę.
Gra głównie na instrumentach historycznych wyprodukowanych w niemieckich manufakturach w latach 20-tych XX wieku tj. w latach największej popularności cytry w Europie.

Anna Piechura-Gabryś
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie harfy. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in: Ericę Goodman (Kanada), Susann McDonald (USA), Susanna Mildonian (Belgia), Kumiko lnoue (Japonia), Isabelle Moretti (Francja) oraz Helgę Storck (Niemcy). W 1993 roku uczestniczyła w Międzynarodowym Kongresie Harfowym w Kopenhadze, w 1997 roku w „Dniach Harfy” organizowanych w Warszawie przez firmę „Camac”. W 2002 roku brała udział w Polsko-Niemieckim Sympozjum Harfowym w Krakowie.
Od 1993 roku prowadzi klasę harfy FSM I st. im. K. Kurpińskiego w Warszawie. We współpracy z Anną Sikorzak-Olek stworzyły unikatowy na skalę kraju dziecięcy zespół harfowy Wiktorska Harp Open, który skupia około dwudziestu harfistów. Uczestniczy w realizacji programów i projektów edukacyjnych jak: Koncerty dla dzieci organizowane przez Filharmonię Narodową, „Poranki Muzyczne” odbywające się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Smykofonia”. W 2015 wygłosiła wykład i prowadziła warsztaty harfowe w ramach Sympozjum Metodycznego nt. „Nauczanie gry na instrumentach strunowych” w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a w 2016 na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w ramach III Sympozjum harfowego -,,Harfa w dziełach operowych i baletowych”.
W latach 1994-1996 pracowała jako harfistka Operetki Warszawskiej – Teatru Muzycznego „Roma”. Od 1995 roku jest zatrudniona w orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, z którą odbywała tournee, m.in. W Japonii, Chinach: Wielkiej Brytanii, Ukrainie, Luxemburgu. W latach 2000-2003 współpracowała z Koncertową Orkiestrą Wojska Polskiego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Obecnie współpracuje z orkiestrą Polskiego Radia i orkiestrą Filharmonii Narodowej. Ponadto współpracowała z Operą Krakowską, Krakowską Orkiestrą Radiową, filharmoniami: Opolską, Śląską, Krakowską, Podlaską i Rzeszowską.
Miała zaszczyt współpracować z takimi dyrygentami, jak: Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Tadeusz Wojciechowski, Chikara Imamura, Jose Florencio-Junior, Grzegorz Nowak, Marc Minkowski, Wojciech Michniewski, Jose Cura, Carlo Montanaro, Walerij Giergijew oraz Stefan Soltesz. Brata udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w Wielkanocnym Festiwalu Beethoyenowskim, Warszawska Jesień, Folie Journee, Strefa Ciszy, XII Łańcuch im. Witolda Lutosławskiego, Chopin i Jego Europa, Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w Krasnobrodzie, XXIV Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Leżajsku,, II Festiwalu im. I. J Paderewskiego.
Występuje jako solistka oraz kameralistka w dwóch założonych przez siebie zespołach: Dolce Duo od 1997 i Trio Impresja od 2006.
W 2015 roku otrzymała Nagrodę Indywidualną II stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.

Anna Rzymyszkiewicz
Studia ukończyła w Bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec dr hab. Katarzyny Bąkowskiej. Doświadczony pedagog, muzyk, juror konkursów, wykładowca na kursach mistrzowskich i seminariach. Przez wiele lat współpracowała z orkiestra radiową w Łodzi pod dyrekcja Henryka Debicha i w Warszawie pod dyrekcją maestro Tadeusza Strugały, z Teatrem Muzycznym Roma i Mazowieckim Teatrem Muzycznym w Warszawie. Obecnie pełni obowiązki prowadzącej grupę II skrzypiec w Płockiej Orkiestrze Symfonicznej. Od 1990 roku związana jest z PSM I stopnia nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie, a od 2009 również z PSM II st. w Płocku. Jej wychowankowie są laureatami wielu konkursów skrzypcowych w kraju i za granicą. Wielokrotnie nagradzana podczas konkursów skrzypcowych i przesłuchań CEA m.in. Tytuł dla najlepszego pedagoga w XV Konkursie Talents for Europe, dyplomy za wyróżniające przygotowanie uczniów do przesłuchań w kameralistyce i grze solowej (2010, 2012, 2013). Swoje umiejętności dydaktyczne doskonaliła na kursach mistrzowskich w klasie prof. Magdaleny Szczepanowskiej (Nowy Sącz, Bałoszyce), w klasie dr hab. Katarzyny Bąkowskiej (Kąśna Dolna) i w klasie prof. Roberta Szredera (Cremona, Bled).

Ewa Domańska
Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Od debiutu w 1984 roku w „Weselu” w reż. Kazimierza Dejmka jest tej scenie wierna aż do dnia dzisiejszego. Należy podkreślić, że jest to duże osiągnięcie. Wytrwać w jednym Teatrze i w jednym zawodzie 35 lat zdarza się w tym pokoleniu niezwykle rzadko. Sama Artystka coraz częściej cytuje jednego ze swych wybitnych Pedagogów Prof. Aleksandra Bardiniego: „zacząć jako aktor to jedno, ale skończyć karierę w tym zawodzie to dopiero nie lada wyczyn”. W swoim dorobku Ewa Domańska ma kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych, radiowych i dubbingowych. Obsadzana jest najczęściej w rolach klasycznych, komediowych, ale także szekspirowskich i dramatycznych. Występowała u boku wybitnych Artystów m.in. Andrzeja Łapickiego, Zbigniewa Zapasiewicza, Jana Englerta, Wiesława Gołasa ,Wiesława Michnikowskiego, Anny Seniuk, Joanny Szczepkowskiej, Katarzyny Łaniewskiej, Grażyny Barszczewskiej i Haliny Łabonarskiej. Z młodszego pokolenia partnerowali Jej m.in. Natalia Sikora, Wojciech Malajkat. Nie sposób nie wymienić reżyserów, z którymi dane Jej było się spotykać w pracy zawodowej m.in: Kazimierz Dejmek, Tadeusz Łomnicki, Zbigniew Zapasiewicz, Andrzej Łapicki, Jarosław Kilian, Jerzy Kawalerowicz. Wśród znaczących ról należy wymienić te w „Ślubach Panieńskich”, „Zemście”, „Grubych rybach”, w tytułowej „Pannie Maliczewskiej”, rolę Matki Boskiej – Miriam w „Biwaku pod gołym niebem” oraz we współczesnych „Dziewczynkach” Ireneusza Iredyńskiego. Liczny kontakt ze światową dramaturgią zapewniło Artystce powierzenie Jej ról m.in w „Tartufie” Moliera czy w „Nie igra się z miłością” Musset’a. Wśród ról szekspirowskich ma w swoim dorobku role w „Śnie nocy letniej”, w „Jak wam się podoba”, a przede wszystkim rolę Ofelii w telewizyjnym „Hamlecie.
W filmie aktorka zadebiutowała w „Austerii” Jerzego Kawalerowicza. Później wystąpiła m.in. w przezabawnej roli Czajki w” Leśmianie” u boku męża Piotra Bajora. Zagrała również Matkę w telewizyjnym „ Janku Muzykancie”.
Osobiście ceni swój liczny udział w dubbingu i w teatrze Polskiego Radia, gdzie może wcielać się w role już nieosiągalne na ekranie m.in. Oleńki z „Potopu”, Danusi z „Krzyżaków”, Zosi z „PanaTadeusza” czy Soni z „Wujaszka Wani”. Od kilku lat bierze również udział w programach poetyckich m.in. podczas krasnobrodzkiego Festiwalu prezentując poezję i życiorysy wielkich postaci historycznych.

Bogumiła Bajor
Uczennica LO im.Narcyzy Żmichowskiej oraz Szkoły Muzycznej II st. im.Józefa Elsnera w Warszawie. Urodzona w artystycznej rodzinie wykorzystuje swoje szanse na rozwijanie talentu muzycznego i wokalnego. Od wczesnych lat uczestniczy z powodzeniem w konkursach wokalnych, recytatorskich i plastycznych.
W 2013 roku w belgijskim Neerpelt wraz z Młodzieżową Orkiestrą „Divertimento” pod dyrekcją Pani Elżbiety Ostrowskiej zdobyła 1 miejsce Summa Cum Laude podczas Europejskiego Festiwalu Muzyki. Od wielu lat uczestniczy w Warsztatach Muzyki Barokowej i występach Orkiestry podczas Festiwalu „Per Artem ad Astra” w Krasnobrodzie.
Obecnie przed uczennicą klasy skrzypiec Prof. Anny Wódka-Janikowskiej pozostały dwa lata do Dyplomu i pragnienie kontynuowania swojej drogi muzycznej. Jej wokalne umiejętności docenione zostały w Konkursach Piosenki Francuskiej w Warszawie, gdzie zdobyła Grand Prix za wykonanie piosenki „Milord” E.Piaf. Tę niezwykłą piosenkę z powodzeniem zaprezentowała w telewizyjnym, jubileuszowym programie Michała Bajora. Cyklicznie bierze również udział w edycjach nagrań płytowych w swoim francuskojęzycznym Liceum. Na premierę czeka także płyta z Jej udziałem „Kolędy” Michała Bajora.
Krasnobrodzkiej widowni postanowiła przybliżyć piosenki gwiazd przedwojennego kabaretu, które wykona podczas pierwszego rodzinnego programu.

Piotr Bajor
Aktor teatrów warszawskich: Polskiego, Studio, Dramatycznego, a obecnie Współczesnego. Występował również w Teatrze Powszechnym, Za Dalekim i na scenie Teatru Prezentacje, gdzie zadebiutował. Jego aktorski start miał jednak miejsce jeszcze w czasie studiów w filmach „Ryś” Stanisława Różewicza i „Limuzynie Daimler-Benz” Filipa Bajona, za które otrzymał nagrodę im. Zbyszka Cybulskiego. W miejscach swojej aktywności zawodowej występował u boku wybitnych Artystów m.in. Tadeusza Łomnickiego, Zbigniewa Zapasiewicza, Gustawa Holoubka, Franciszka Pieczki, Jadwigi Jankowskiej-Cieślak, Haliny Łabonarskiej, Katarzyny Łaniewskiej, Ewy Dałkowskiej i z młodszego pokolenia Agaty Kuleszy i Piotra Adamczyka. Występował w reżyserii wielkich Twórców m.in. Dejmka, Grzegorzewskiego, Hasa, Wajdy, Łapickiego Englerta, Korsunovasa, Krauzego.
Aktor pochodzi z artystycznej rodziny. Jest bratem Michała Bajora, a Jego ojciec Ryszard był uznanym aktorem lalkowym i twórcą teatru dziecięcego w Opolu. Artysta nie ogranicza swoich pasji aktorskich wyłącznie do zadań, w których może kreować różne postaci i bohaterów. Oprócz występów w teatrze, filmie, telewizji, radiu , dubbingu bierze udział w wieczorach muzyczno-poetyckich. Najczęściej u boku swojej żony, Ewy Domańskiej. Te niezwykłe spotkania z widownią i słuchaczami, przybliżające polską kulturę i wybitnych Twórców pozwalają utrwalać jej niezwykłość. Dają okazję do ukazywania jej różnorodności i piękna.

Paweł Zielak
Absolwent studiów dziennych Instytutu Jazzu na Wydziale Kompozycji Interpretacji Edukacji i Jazzu Akademii Muzycznej im Karola Szymanowskiego w Katowicach Uzyskał tytuł magistra sztuki w zakresie gry na saksofonie u dr. Jerzego Główczewskiego oraz magistra sztuki w zakresie kompozycji i aranżacji w klasie prof. Andrzeja Zubka. Ma na swoim koncie półroczne stypendium naukowe w Instytucie Jazzu Uniwersytetu Muzyku i Sztuk Teatralnych w Grazu w Austrii, gdzie studiował kompozycję i aranżację u prof. Karl – Heinz Czadek’a oraz saksofon u prof. Henrich von Kalnein’a (2003).
Współpracował z wieloma artystami polskiej sceny muzyki rozrywkowej: jazzowej i popowej, m.in. z Andrzejem „Piaskiem” Piasecznym, z którym nagrał piosenkę pt. „Too Long” do Międzynarodowego Konkursu Eurowizji w 2001 r. Jako saksofonista w sezonie 2004/2005 pracował w programie TVP „Jaka to melodia”, gdzie pracował wraz z Zygmuntem Kuklą i jego zespołem. Współpracował również z Markiem Kościkiewiczem, byłym liderem i twórcą zespołu De Mono, z którym nagrał płytę pt. „Give It Up” ze Stawkiem Wierzcholskim i zespołem Nocna Zmiana Bluesa, z którymi występował na wielu festiwalach muzyki bluesowej m.in. na Rawa Blues Festival 2007 w katowickim „Spodku”. Występował wspólnie z divami polskiej wokalistyki jazzowej: Lorą Szafran, Anną Serafińską, Urszulą Dudziak, Ewą Urygą. W sezonie 2002/2003 muzyk Teatru Rozrywki w Chorzowie. Kompozytor i aranżer szwedzkiego musicalu – gali Noble Horse Gala oraz niemieckiego Sarrassani Show (rok 2005 I 2006), gdzie napisał 7 autorskich kompozycji. Współpracował z najwybitniejszym kompozytorem i aranżerem big bandowym naszych czasów Marią Schneider (USA). Wraz z wykładowcami i absolwentami Instytutu Jazzu katowickiej Akademii Muzycznej brał udział w projekcie „Silesian Jazz Orchestra” na festiwalu Bielska Zadymka Jazzowa 2012. W wyżej wymienionym big bandzie grał na saksofonie barytonowym, klarnecie Bb, klarnecie basowym i flecie.
Jest aranżerem Międzynarodowego Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie od 2008 roku (ponad 70 aranżacji big-bandowych). Jest twórcą aranżacji utworów wykonywanych przez profesjonalny jazzowy chór a’capella „Jazz City Choir” z Warszawy (6 aranżacji współczesnych tematów jazzowych). Chór otrzymał nagrodę specjalną na festiwalu Jazz Nad Odrą 2011 Od lat jest kierownikiem muzycznym oraz aranżerem ponad 20 utworów muzyki klezmerskiej Festiwalu Muzyki i Kultury Żydowskiej im. Szaloma Asza w Kutnie, gdzie udziela się również jako klarnecista. Zasiada jako członek w jury w „Jugend Jazz Fest”, który, odbywa się co dwa lata w Hannowerze w Niemczech. Od pięciu lat współpracuje przy polsko-niemieckim projekcie „International Big Band” prowadzonym przez prof. Bernarda Mergner’a z Konserwatorium w Weimarze, dla którego komponuje oraz aranżuje utwory. Jest twórcą aranżacji projektu Konin Gospel Choir z konińskim big bandem, dla którego opracował 9 form instrumentalno-wokalnych.
Od 9 lat pracuje w kutnowskiej i konińskiej szkole muzycznej prowadząc klasę saksofonu i zespoły jazzowe. Od roku 2010 jest wykładowcą saksofonu, podstaw instrumentacji, technik studyjnych i estradowych oraz instrumentacji komputerowej w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Koninie. Absolwenci szkół muzycznych klas saksofonu prowadzonych przez Pawła Zielaka są studentami kierunków jazzowych studiów dziennych na akademiach muzycznych w Katowicach, Poznaniu i Bydgoszczy.

Krzysztof Ostrowski
Urodził się 1 stycznia 1993 roku w Warszawie. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie organów dr hab. Jarosława Wróblewskiego oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie organów prof. Józefa Serafina i dr hab. Jarosława Wróblewskiego (z wyróżnieniem). Obecnie jest studentem II roku studiów doktoranckich na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
W roku 2012/2013 był stypendystą programu Erasmus w Musikhochschule Lübeck (Niemcy) w klasie organów prof. Arvida Gasta.
Jest laureatem Nagrody Specjalnej I Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w 2007 r. w Krasnobrodzie, laureatem nagrody za najlepsze wykonanie utworu Mariana Sawy i Nagrody Publiczności w I Ogólnopolskim Konkursie Organowym Krasnobród 2007, laureatem III Nagrody II Krakowskiego Konkursu Młodych Organistów w 2009 r. w Krakowie. Zakwalifikował się do II etapu Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie we wrześniu 2013 r. (I etap – kwiecień 2013, Hamburg). W październiku 2014 roku zdobył nagrodę za najlepsze wykonanie utworów Hermanna Schroedera na Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Hermanna Schroedera w Trier. W grudniu 2015 roku został laureatem II nagrody w Ogólnopolskim Bachowskim Konkursie Organowym w Krakowie. W 2017 roku zakwalifikował się do Międzynarodowego Konkursu Organowego w Musashino (Tokio).
Od początku studiów bierze udział w projektach prowadzonych przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – koncerty w ramach Festiwalu „Włącz się na organy” i innych wydarzeniach artystycznych, w tym prawykonaniach.
Brał udział w Warsztatach i Kursach Mistrzowskich m.in.: u prof. Wolfganga Zerera, prof. Gerharda Gnanna i prof. Ludgera Lohmanna oraz w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach i Warsztatach orkiestrowych z Carmelo Colitore (Sycylia)
Koncertował m.in. w Polsce, w Danii, we Włoszech, na Litwie, w Niemczech i w Czechach.
Od 2001 roku współpracuje z Młodzieżową Orkiestrą Kameralną DIVERTIMENTO jako muzyk orkiestrowy i solista, biorąc udział w projektach artystycznych i koncertowych orkiestry na terenie kraju i za granicą. Podczas 61 European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii, biorąc udział w Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych został Laureatem 1 miejsca z najwyższym wyróżnieniem Summa Cum Laude.
W 2010 roku założył zespół Blues Royce. Od września 2011 do stycznia 2014 roku pełnił funkcję kierownika muzycznego Teatru Akademickiego Uniwersytetu Warszawskiego. Jest współzałożycielem zespołu Bomba Kaloryczna oraz kompozytorem i współaranżerem większości piosenek z repertuaru tego projektu.
Na przełomie 2016/17 roku wykonywał prace przy modernizacji katalogu wypożyczeniowego PWM, dotyczącego szczegółowego zakresu instrumentacji posiadanych zbiorów nutowych. Aktualnie pracuje w Bibliotece Narodowej w Warszawie w Zakładzie Zbiorów Muzycznych.

Paweł Zwierzyński-Pióro
Kontrabasista, gitarzysta basowy, absolwent Wydziału Jazzu ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie a od tego roku student AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Czynnie udziela się na warszawskiej scenie jazzowej. Na koncie ma między innymi II miejsce z zespołem Kings of Gold na 9. Grupa Azoty Jazz Contest w Tarnowie,współpracę z Moniką Malczak (1.miejsce na Konkursie Wokalistów Jazzowych CEA, występ na 42. konkursie o „Klucz do Kariery” w Gorzowie Wielkopolskim oraz koncerty na festiwalu „Mikstury Kultury” w Katowicach oraz w Krakowskim klubie Piec art). Jako członek prowadzonego przez Zbigniewa Namysłowskiego zespołu „Bednarska Ensamble” występował na festiwalu Jazz Rally w Dusseldorfie, a ze szkolnym Big Bandem na Jazz Jamboree w 2014 roku.

Michał Szeligowski
Absolwent Szkoły Muzycznej II st. Im. Józefa Elsnera i Policealnego Studium Jazzowego im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie perkusji Krzysztofa Gradziuka. Student Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale Wydział to Jazz i Muzyka Estradowa, kierunek perkusja Jazzowa w klasie dra Adama Buczka. Uczestniczył w licznych kursach perkusyjnych, warsztatach muzyki kameralnej i orkiestrowej oraz festiwalach m.in.: w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach, w festiwalu „Szalone Dni Muzyki”, Jazztrzębie Festiwal, Mikstur Kultury, Warsztatach orkiestrowych z Carmelo Colitore (Sycylia). Współpracował z Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze, z Serjem Adamem Tankianem. Od 13 lat jest perkusistą w Młodzieżowej Orkiestrze Kameralnej DIVERTIMENTO, z którą został Laureatem I miejsca Summa Cum Laude podczas 61st European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii w 2013 r. Był członkiem i współzałożycielem zespołu „Blues Royce”. Obecnie udziela się w zespołach Monika Malczak Quintet, Przemysław Chmiel Quartet oraz Bomba Kaloryczna, którego jest współzałożycielem. Koncertuje biorąc udział w wielu projektach muzycznych różnych gatunków: klasyka, rock, jazz, pop, funk i soul.

Krasnobrodzka Orkiestra Dęta
Krasnobrodzka Orkiestra Dęta powstała w lipcu 1985 roku jako orkiestra strażacka, potem jej działalność związana była z Domem Kultury i tak jest do chwili obecnej.
Pierwszym kapelmistrzem orkiestry byt Julian Derkacz pod którego kierunkiem grała przez kilkanaście lat. W latach 2003-2008 funkcję kapelmistrza pełnił Marek Molenda. Kiedy orkiestra nie miała etatowego kapelmistrza, prowadziła swoją działalność pod kierunkiem wybranego członka orkiestry.
W latach 2010-2011 w celu zachęcenia dzieci i młodzieży do gry w orkiestrze, Krasnobrodzki Dom Kultury, przy dofinansowaniu ze środków unijnych, zakupił 10 instrumentów. Powstała wówczas grupa młodzieżowa orkiestry, której kapelmistrzem był Jarosław Derkacz. Od grudnia 2013 roku kapelmistrzem orkiestry jest Mateusz Krawiec. Od tego czasu działa jedna, wielopokoleniowa orkiestra, w skład której wchodzą nie tylko osoby dorosłe, które od wielu lat grają w orkiestrze, ale również młodzież i dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z orkiestrą. Obecnie orkiestra liczy 20 członków.
Krasnobrodzka Orkiestra Dęta posiada bogaty repertuar. Na początku grała walce, walczyki, Polki, marsze, melodie wywodzące się z rodzinnego folkloru. Stopniowo wzbogacała swój repertuar, na który składają się także utwory patriotyczne, religijne i rozrywkowe.
Swoimi występami uświetnia obchody świąt państwowych, powiatowych i gminnych, a także kościelnych. Co roku, obchody Święta Konstytucji 3 Maja, czy Narodowego Święta Niepodległości, odbywają się właśnie z jej udziałem, podnosząc ich rangę i wymiar artystyczny. Podobnie obchody Dnia Strażaka, koncerty okolicznościowe (np. kolędowe, koncerty dla rodziców i w ramach akcji charytatywnej Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę), święta szkół, festyny oraz liczne uroczystości religijne m.in. dożynki, odpusty, a także wiele, wiele innych wydarzeń. Gościnnie orkiestra występowała też poza granicami naszej gminy, a także poza granicami kraju – na Słowacji. Brała również udział w licznych przeglądach orkiestr dętych zdobywając nagrody i wyróżnienia. Włącza się również w organizację Przeglądu Orkiestr Dętych, który odbywa się w ramach Dni Krasnobrodu”.

Zespół „Przyjaciele”
„Przyjaciele” to muzyczny projekt patriotyczny grupy muzyków. Przyjaciele są zafascynowani tradycyjnymi utworami niepodległościowymi. Ich aranżację są proste, mają raczej przekaz emocjonalny. Koncerty przyjaciół to w dużej mierze wspólne śpiewanie z publicznością. W skład zespołu wchodzą: Dariusz Tokarzewski – śpiew, piano, Mariusz Matera – śpiew, Bogdan Depta – akordeon, piano, śpiew, Krzysztof Kostrubiec – skrzypce, Mariusz Narolski – klarnet, Marian Skiba – kontrabas.

Młodzieżowa Orkiestra Kameralna DIVERTIMENTO
Istnieje od 1997 roku. Założycielem i dyrygentem Orkiestry jest Elżbieta Ostrowska. W Orkiestrze grają uczniowie i absolwenci PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie. W swoim dorobku artystycznym Orkiestra ma kilkadziesiąt koncertów w kraju i za granicą, m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Bazylice św. Krzyża w Warszawie w ramach cyklu Musica Sacra, w Sali Koncertowej Katolickiego Centrum Kultury w Krakowie, na Jasnej Górze w Częstochowie, w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w Teatrze Polskim w Warszawie.
W dniach od 16 do 23 maja 2002 r. Orkiestra brała udział w 7th European Youth Music Festival Switzerland 02, organizowanym w ramach światowej wystawy EXPO 2002 w Szwajcarii.
W sierpniu 2001 roku Orkiestra miała zaszczyt wystąpić dla Ojca Świętego Jana Pawła II na prywatnej audiencji w czasie Jego letnich wakacji w Castel Gandolfo, a w styczniu 2005 roku w Auli Pawła VI w Watykanie podczas ostatniej Audiencji Generalnej Ojca Świętego Jana Pawła II.
Od 29 kwietnia do 13 maja 2006 roku, dzięki dofinansowaniu w ramach Programów Operacyjnych „Promocja polskiej kultury za granicą” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Orkiestra koncertowała w Kanadzie, między innymi w Konsulacie Generalnym RP w Toronto, w Centrum Kultury Polskiej w Mississauga, w Katedrze w St. Catharines oraz w Muzeum Cywilizacji w Ottawie.
19 sierpnia 2007 roku podczas Inauguracji I Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Per Artem ad Astra Krasnobród 2007, Orkiestra dokonała prawykonania specjalnie dla niej skomponowanego przez Alicję Gronau utworu – „Suita Krasnobrodzka”(płyta CD), a podczas II Festiwalu w 2008 roku prawykonania utworu Dariusza Przybylskiego „Concerto Festivo”.
9 listopada 2007 roku orkiestra wystąpiła podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Postacie terroryzmu – postępowanie w stanach zagrożenia” w Pałacu w Helenowie.
W dniach 27-30 kwietnia 2008 roku Orkiestra koncertowała w Ambasadzie RP w Kopenhadze i w Blaagaards Kirke w Noerrebro w Kopenhadze.
We wrześniu 2009 roku Orkiestra miała zaszczyt zaprezentować się podczas Audiencji Generalnej Ojca Świętego Benedykta XVI w Watykanie oraz w XV-wiecznym Kościele Świętego Stanisława w Rzymie.
1 stycznia 2011 roku na zaproszenie Asessora Prowincji Reggio di Calabria, Orkiestra wystąpiła z Koncertem Noworocznym w Placanica we Włoszech.
15 maja 2012 roku razem z chórem Puellae Cantantes Orkiestra wzięła udział w Uroczystej Inauguracji Sali Koncertowej Gotyckiego Zamku w Litoměřicach w Czechach.
W dniach 3-6 maja 2013 r. Orkiestra reprezentowała Polskę podczas 61 European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii, podczas którego biorąc udział w Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych została Laureatem 1 miejsca z najwyższym wyróżnieniem Summa Cum Laude.
Podczas XVIII Polsko-Niemieckiego Festiwalu Kultury „Razem we wspólnej Europie” – Monachium 2013, 9 listopada Orkiestra wystąpiła w koncercie „Kuźnia Talentów”.
Na zakończenie XI Jubileuszowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w 2016 roku orkiestra dokonała prawykonania utworu Krzesimira Dębskiego „Muzyka Kresowa” do słów Krzysztofa Kołtuna
W 14 lipca 2017 roku w Kajetanach i 12 lipca 2018 roku w Warszawie na zakończenie Warsztatów klinicznych w ramach programu naukowo-medycznego pt. „Muzyka w rozwoju słuchowym człowieka”, orkiestra miała zaszczyt na zaproszenie prof. Henryka Skarżyńskiego uświetnić Koncert Galowy pod batutą Krzesimira Dębskiego, towarzysząc znanym artystom sceny estradowej – Dariuszowi Tokarzewskiemu, Basi Kaczyńskiej i Maciejowi Miecznikowskiemu.
Dotychczasowy dorobek artystyczny Orkiestry został utrwalony na sześciu płytach CD, nagranych w Studiu S-2 Polskiego Radia. Dwie ”Powiał Ojczyzną…” i „Noc Betlejemska” były płytami dedykowanymi Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II. Płyta „Polska Muzyka Współczesna” zawiera utwory specjalnie skomponowane i dedykowane Orkiestrze przez współczesnych kompozytorów polskich: Romualda Twardowskiego, Alicję Gronau, Miłosza Bembinowa i Marcina Świderskiego.

Możesz również polubić…