WYKONAWCY

Piotr Bajor
Aktor teatrów warszawskich: Polskiego, Studio, Dramatycznego i Współczesnego. W 1984 roku debiutował w teatrze Prezentacje rolą Geoffrey’a w „Smaku Miodu”. W swojej pracy zetknął się z wieloma wybitnymi reżyserami i aktorami. Po rolach w repertuarze klasycznym m.in. tytułowym „Fantazym”, Merkucju w „Romeo i Julii”, Bałandaszku w „Onych” Witkacego przyszły role charakterystyczne w sztukach: E. Ionesco („Ofiary obowiązku”), R. Topora („Zima pod stołem”), D. Charmsa („Bam”), a następnie współczesnych autorów: C. Mc-Phersona („Tama”), P. Marbera („Bliżej”), S. Stephensona („Pamięć wody”) by znów powrócić do klasyki: „Proces” F. Kafki i „Hamlet” Szekspira. Aktor ma w swoim dorobku również role filmowe i telewizyjne: „Ryś” S. Różewicza, „Limuzyna Daimler-Benz” F. Bajona”, „Dziewczęta z Nowolipek” B. Sass, „Pierścionek z orłem w koronie” A. Wajdy, „Historia Roja” J. Zalewskiego. Aktor ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych w różnorodnym repertuarze. Często bierze udział w koncertach poetyckich wraz ze swoją żoną Ewą Domańską.

dr hab. Katarzyna Bąkowska
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Henryka Keszkowskiego. Obecnie pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w tejże uczelni, prowadząc klasę skrzypiec. Jest również pedagogiem Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych II stopnia im. F. Chopina w Warszawie oraz wykładowcą mistrzowskich kursów muzycznych (m.in. w Radziejowicach). Zasiada w jury konkursów skrzypcowych. Doskonaliła swe umiejętności na studiach podyplomowych w Indiana School of Music (Bloomington, USA) u Henryka Kowalskiego i Franco Gulli. W 2012 zakończyła trzyletni staż artystyczny w Katedrze Kameralistyki Fortepianowej kierowanej przez prof. Maję Nosowską w UMFC w Warszawie. Stypendystka wielu instytucji promujących utalentowanych artystów, m.in. Ministerstwa Kultury i Sztuki, Fundacji Kultury, Rządu Francuskiego, Fundacji Kościuszkowskiej, Dorothy Richard Starling Foundation, Warszawskiej Fundacji Kultury, FAME Festival & School oraz Fundacji Konserwatorium w Lozannie i Nicei. Laureatka I Nagrody w kategorii Instrumenty Smyczkowe, Grand Prix w kategorii Kameralistyka oraz Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu polskiego kompozytora (Duetto Lirico A. Kurylewicza wraz z pianistką Ewą Skardowską) podczas I Międzynarodowego Konkursu dla Pedagogów (Warszawa, 2013). Finalistka konkursu T. Wrońskiego na skrzypce solo (1995). Brała udział w festiwalach muzycznych i koncertach, m.in. podczas Festiwalu Mozartowskiego we Wrocławiu, Koncercie Roku w Galerii Porczyńskich, Filharmonii Opolskiej, Krakowskiej, Łazienkach Królewskich, Musica Sacra w Sopocie, Summer Festival w Bloomington, Fame Festiwal w Lawrencaville. Uczestniczyła w mistrzowskich kursach interpretacji w Polsce, Francji, Szwajcarii i USA, pracując obok wyżej wymienionych z Janem Staniendą, Ericiem Friedmanem, Gerardem Pouletem, Dong-Suk Kangiem, Pierre Amoyalem. Koncertowała m.in. w Chicago (Nord Shores Center for Performing Arts) oraz na zaproszenie H. Kowalskiego w Bloomington.

Jerzy Bojanowski
Jerzy Bojanowski urodził się w 1967 roku w Lublinie. Absolwent PSM I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu klasy fortepianu i klarnetu. W 1991 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klarnetu prof. Ryszarda Sztajerwalda. Jeszcze w trakcie studiów (rok 1990) otrzymał posadę pierwszego klarnecisty w orkiestrze Mitteldeutsche Kammerphilharmonie Schönebeck w Niemczech. Wielokrotnie występował jako solista Orkiestry z dziełami W. A. Mozarta, G. Rossiniego, C. Webera, K. Kurpińskiego, M. Brucha i J. Francaix.
Zagraniczne koncerty z Orkiestrą zawiodły go m.in. do Francji, Republiki Południowej Afryki, Danii, Polski, Litwy, Ukrainy oraz na Kubę. W Niemczech doskonaliłswoje muzyczne umiejętności u prof. Christiny Gillhaus /Mozarteum Salzburg/. Brał udział w kursach mistrzowskich, m.in. u Sabine Meyer, Karla Leistera, Wenzela Fuchsa oraz Eddie Danielsa. W roku 2002 ukończył w Niemczech kurs C muzyki kościelnej i od tego czasu regularnie gra na organach w Magdeburgu.
Od 2000 wykładowca w Konserwatorium Telemanna w Magdeburgu w klasie klarnetu. Oprócz gry w Orkiestrze, regularnie koncertuje na klarnecie lub fortepianie w zespołach kameralnych.

Bomba Kaloryczna
Zespół powstał późną wiosną 2014 roku. Składał się z pięciu muzyków: Rafał Połczyński (wokal/puzon), Szymon Kałuża (gitara), Krzysztof Ostrowski (klawisze), Piotr Münnich (bas), Michał Szeligowski (bębny), którzy poznali się w Zespole Szkół Muzycznych przy ulicy Miodowej w Warszawie. Skład uzupełnił Jan Borowski – student farmacji, który początki gry w zespole łączył z pisaniem pracy magisterskiej. Już po dwóch tygodniach od pierwszej próby kapela zarejestrowała pierwszą wersję piosenki Warszawa Wita Ciebie. Nagranie trafiło na konkurs Szlagier dla Warszawy, na którym zespół zdobył II miejsce, dzięki czemu Bomba Kaloryczna zagościła na antenach radiowych największych rozgłośni w Polsce.
Od 2015 roku miejsce Jana Borowskiego zastąpił Maciej Kuczko (gitara). W przeciągu roku Bomba gra kilka koncertów na terenie całego kraju. Poznański koncert był transmitowany na żywo w Good Time Radio. Zespół supportował legendarny Kult i Habakuk. Ma już na swoim koncie dwie Epki oraz trzy teledyski. Był gościem programu „Świat się kręci…” u Agaty Młynarskiej. Trzy lata działalności zespołu to przede wszystkim sukcesy koncertowe. Bomba pomimo młodego stażu zagrała kilka tras, grając zarówno małe klubowe imprezy jak i duże plenery, na przykład Juwenalia Politechniki Warszawskiej. Jesień 2015 i wiosna 2016 upłynęły pod znakiem debiutanckiej płyty. Zespół uzbierał środki na jej nagranie na portalu Wspieram To, a potem rozpoczął proces rejestracji swoich pomysłów w studiu nagrań Woobie Doobie. Bomba Kaloryczna to zespół z dużym potencjałem i bardzo adekwatną nazwą. Zespół nie zamyka się na żaden z gatunków muzycznych. Miesza wszystkie możliwe style – od muzyki rockowej, przez pop, reggae, hip hop, brit pop, funk, disco, latino, aż po jazz. Bomba Kaloryczna stara się jednak, aby forma nie przerosła treści. Założeniem zespołu jest granie muzyki dla każdego i pokazywanie słuchaczom, że wszystko można wykonać z klasą i dobrym smakiem, nie tracąc przy tym pierwotnych walorów stylistycznych. Każdy z muzyków słucha czegoś zupełnie innego. Kiedy spotykają się na próbie ich artystyczne przestrzenie nawzajem się zazębiają. Dzięki temu powstaje naprawdę szalona muzyka. Zespół nie jest związany z żadnym managerem ani wytwórnią. Wszyscy grający w Bombie Kalorycznej są zawodowymi muzykami i z pokorą traktują swoich słuchaczy.

Krzesimir Dębski
Kompozytor, a także: dyrygent, skrzypek jazzowy, aranżer i producent muzyczny. Studiował kompozycję w Poznańskiej Akademii Muzycznej u Andrzeja Koszewskiego i dyrygenturę u Witolda Krzemieńskiego. Po studiach jako lider jazzowego zespołu String Connection oraz jako solista koncertował od roku 1980 niemal w całej Europie, a także w USA i Kanadzie (blisko 1000 koncertów również radiowych i telewizyjnych). Jest laureatem I Nagrody Światowego Konkursy Jazzowe go w Hoeillart w Belgii (1983) oraz Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego (1985). W latach osiemdziesiątych w ankietach magazynu „Jazz Forum” wielokrotnie zdobywał tytuł „Najlepszego Skrzypka”, „Najlepszego Kompozytora” oraz „Najlepszego Aranżera Roku”. W roku 1985 amerykański magazyn muzyczny „Down Beat” umieścił Krzesimira Dębskiego na liście 10 najlepszych skrzypków jazzowych na świecie. Od 1987 roku Krzesimir Dębski będąc u szczytu swojej kariery jazzowej, ograniczył działalność koncertową, poświęcając się głównie poważnej twórczości kompozytorskiej. Skomponował ponad 120 utworów symfonicznych i kameral nych, m.in. 2 symfonie, operę, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych. Jego utwory były wykonywane na najpoważniejszych festiwalach muzycznych, jak Luzern Festival czy Piano Spheres w Los Angeles, festiwale w Malmo, Brukseli i w Pasadenie, ale także w tak egzotycznych krajach jak Meksyk i Indie. Ważne, że wykonywali je wielcy wykonawcy: Vadim Riepin, Jose Cura, Andrzej Dobber, Susan Svrcek, Daniel Stabrawa, Gilad Atzmon, „12 Cellisten” Filharmoników Berlińskich oraz Solvguttene Chor z Oslo i Konstanty Andrzej Kulka – wykonawca najnowszego 3 Koncertu na skrzypce i orkiestrę. Tworzy również muzykę teatralną (ponad 40 premier), eksperymentalną i filmową. Skomponował muzykę do ponad 100 filmów fabularnych m.in. Medium (reż. Jacek Koprowicz), Kingsajz (reż. Juliusz Machulski), Ogniem i Mieczem (reż. Jerzy Hoffman), W Pustyni i w Puszczy (reż. Gavin Hood), Tam i z Powrotem (reż. Wojciech Wójcik), Stara Baśń (reż. Jerzy Hoffman), Ranczo Wilkowyje (reż. Wojciech Adamczyk), 1920 Bitwa Warszawska (reż. Jerzy Hoffman), a także muzykę do kilkunastu seriali telewizyjnych (Klan, Złotopolscy, Na dobre i na złe, Czułość i kłamstwa, Sfora, Na Wspólnej, Ranczo, Przepis na życie). Muzyka do filmu „Young Magican” została nominowana do jednej z najważniejszych nagród filmowych na świecie: Kanadyjskiej Nagrody Filmowej Genie Award ´88. W 2000 roku Dębski otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii „Kompozytor Roku” oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej „Philip Award” za muzykę do „Ogniem i Mieczem”. W 2001 na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyrgos (Grecja) otrzymał nagrodę za muzykę do filmu „W Pustyni i w Puszczy”. Muzyka do filmu „Stara Baśń” została wyróżniona nagrodą czytelników czasopisma FILM „Złota Kaczka 2003”. W 2005 Krzesimir Dębski otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni Limelight Films na skomponowanie nowej muzyki do 16 niemych filmów Charlie Chaplina z lat 1914-1917. W 2007 w USA serial TVP Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo” z muzyką Krzesimira Dębskiego otrzymał „Emmy Award” 2007 w kategorii filmów telewizyjnych i programów dla dzieci. Jako dyrygent prowadził koncerty takich międzynarodowych gwiazd jak: Jose Carreras, Jose Cura, Ewa Małas-Godlewska, Adam Makowicz, Canadian Brass, Vadin Riepin, Jean-Luc Ponty, Marc O’Connor, Regina Carter, John Blake i Nigel Kennedy. Dyrygował niemal wszystkimi polskimi orkiestrami na czele z Sinfonia Varsovia, Filharmonią Narodową i NOSPR, a także Irish BBS Orchestra, Moscow Symphony, Guadalajara Symphony Orchestra (Meksyk), Orchestra Teatro Municipal Rio de Janeiro, Cyprus National Orchestra, Leopolis Chamber Orchestra, Wind Orchestra Los Angeles oraz Sud-Wesfunk Orchester, Novi Sad Radio Orkiestra.

Ewa Domańska
Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Od debiutu w 1984 roku w „Weselu” w reż. K. Dejmka jest tej scenie wierna aż do dnia dzisiejszego.Obsadzana jest najczęściej w rolach klasycznych oraz szekspirowskich i fredrowskich komediach. Występowała u boku wybitnych Artystów m.in. A. Łapickiego, Z. Zapasiewicza, J. Englerta, W. Gołasa, W. Michnikowskiego, A. Seniuk, J. Szczepkowskiej, K. Łaniewskiej, G. Barszczewskiej.Wśród ról do znaczących należą role w „Ślubach Panieńskich”, „Zemście”, „Grubych rybach”, tytułowej „Pannie Maliczewskiej”’, w „Śnie nocy letniej” i „Jak wam sie podoba”, rola Ofelii w „Hamlecie”. W filmie zadebiutowała rolą Asi w „Austerii” J. Kawalerowicza. Obecnie z powodzeniem występuje w „Dziewczynkach” I. Iredyńskiego. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych. Poprzez swoje role stara się zawsze zaciekawić widzów, których uważa za najistotniejsze osoby.

dr Grażyna Draus
Teoretyk muzyki, kompozytorka, pedagog. Ukończyła studia magisterskie w specjalności kompozycja oraz Podyplomowe Studia Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina). Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, laureatka nagrody Primus Inter Pares. Swoje wykształcenie uzupełniała podczas międzynarodowych kursów kompozytorskich, a także kursów i semina riów z zakresu teorii muzyki. Dysertację doktorską poświęciła twórczości fortepianowej Tomasza Sikorskiego oraz osobowości tego kompozytora ukazanych w perspektywie Teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego.
Jako kompozytorka prezentowała swe utwory m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej ,,Warszawska Jesień”, Forum im. Witolda Lutosławskiego, Musica Polonica Nova, a także we Francji, Kanadzie, USA, Holandii i Chile oraz na antenie radiowej i telewizyjnej w kraju i za granicą. Jej kompozycje zostały także zarejestrowane na płytach wydanych przez Acte Préalable, które otrzymały nominacje do nagrody ,,Fryderyków”.
Jest zatrudniona w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na stanowisku adiunkta. Pełni funkcję kierownika Pracowni Kształcenia Słuchu i Harmonii działającej przy Katedrze Edukacji Muzycznej. Pracuje także jako nauczyciel dyplomowany przedmiotów teoretycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie.
Autorka programów nauczania, współautorka podstawy programowej dla przedmiotu Kształcenie słuchu w szkole muzycznej II stopnia. Juror konkursów solfeżowych i kompozytorskich dla młodzieży. Trener, wykładowca autorskich warsztatów, szkoleń, seminariów i lekcji otwartych dla nauczycieli i uczniów szkół muzycznych I i II stopnia oraz studentów uczelni muzycznych do występów estradowych (trema, presja, stres, motywacja, budowanie odporności). Bierze czynny udział w sesjach i konferencjach naukowych. Jest autorką publikacji z dziedziny teorii, filozofii i psychologii muzyki, percepcji i interpretacji muzyki, antropologii kulturowej, muzyki XX wieku oraz pedagogiki muzyki, zajmuje się także krytyką muzyczną. Jej zainteresowania naukowe obejmują również innowacyjne metody edukacji muzycznej oraz rozwój osobowości twórczej. Współpracuje z Katedrą Teorii Muzyki, Katedrą Akustyki Muzycznej, Pracownią Psychologii Muzyki i Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym przy UMFC oraz Centrum Edukacji nauczycieli Szkół Artystycznych, Centrum Edukacji Artystycznej i Fundacją Cultura Animi. Została wyróżniona licznymi nagrodami za osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i artystyczne, m.in. za aranżacje i twórczość poetycką.

Leszek Firek
Ukończył studia skrzypcowe we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie doc. Stefana Czermaka, a następnie dwuletnie studia podyplomowe o specjalności skrzypce barokowe w Akademii Muzycznejw Krakowie u Zygmunta Kaczmarskiego i trzyletnie studia w Dresdner Akademie für Alte Musik u Simona Standage’a. Współtwórca Eksperymentalnego Wydziału Muzyki Dawnej w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu, gdzie od 1994 roku prowadził klasę skrzypiec barokowych i zespołów kameralnych. Był także wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich. Ma w swej biografii liczne koncerty z czołowymi polskimi i zagranicznymi zespołami muzyki dawnej (także jako solista i koncertmistrz) m.in. Concerto Polacco, Orkiestra Barokowa Filharmonii Wrocławskiej, Arte dei Suonatori, z zespołem kameralnym i orkiestrą barokową Ganz Europa pod kierownictwem Simona Standage’a jako koncertmistrz II skrzypiec, Berlin Baroque, L’arpa festante. Grał u boku takich artystów, jak: m.in. Simon Standage, Reinhard Goebel, Wieland i Barthold Kuijkenowie, Lucy van Dael, Ryo Terakado, John Holloway, Andrea Marcon i in. Jest członkiem Dresdner Barockorchester, z którą wykonywał wielkie dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in. J.S. Bacha: pasje, Mszę h-moll, Magnificat, kantaty, a także utwory innych kompozytorów: Haendla, Heinichena, Zelenki. Brał udział w nagraniach
kilkunastu płyt CD dla różnych wytwórni (m.in. Channel Classics, Naxos, BIS, KOCH, DUX). Płyta AdS z koncertami Vivaldiego „La Stravaganza” z solistką Rachel Podger zdobyła najwyższe uznanie i szereg prestiżowych nagród jak: Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice, Choc de la Musique, Classics Today. Dużym uznaniem cieszą się dwie płyty z muzyką skrzypcową siedemnastego wieku wydane przez amerykańską firmę MAGNATUNE, które nagrał z kierowanym przez siebie zespołem Altri Stromenti. Gra na oryginalnych skrzypcach: francuskiego lutnika Pierre Delaunay, Paris 1763 i Franz Placht 1783 oraz na altówce barokowej. Zajmuje się też plastyką. Jego prace wystawiane były m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” Muzyka i Sztuki Piękne, Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach, Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie, Wieniawskiego w Szczawnie, Klubie Filmu, Muzyki i Literatury we Wrocławiu, w Nysie, Zamościu i w Galerii Filharmonii we Wrocławiu. Wykonuje również recitale skrzypcowe połączone z wystawą swoich prac plastycznych

Sebastian Kuczyński
Urodzony w 1997 r. w Suwałkach. Kształcenie muzyczne rozpoczął w roku 2010, w PSM I i II stopnia w Suwałkach w klasie organów mgr Ewy Wołczek. Od roku 2016 jest studentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyk Chopina w Warszawie, w klasie organów dra hab. Jarosława Wróblewskiego oraz Wojciecha Bednarskiego.
Brał udział w kursach i seminariach prowadzonych przez wybitnych organistów i pedagogów takich jak: Józef Serafin, Julian Gembalski, Gerhard Gnann, Wolfgang Zerer, Hans Fagius, Bernhard Haas.
Koncertował w Polsce, na Białorusi oraz na Litwie. Jest laureatem konkursów, w których m.in. pierwsze nagrody zdobył na: VII Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie (2015r.), IX Ogólnopolskim Konkursie Organowym, zorganizowanym w ramach X Jubileuszowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej ,,Per Artem ad Astra” w Krasnobrodzie (2016 r.).
Był Stypendystą Marszałka Województwa Podlaskiego na rok 2016. Otrzymał również Stypendium SZYBUJ Z ORŁAMI fundacji ART – S.O.S. Alicji Roszkowskiej (III edycja 2016/2017).

Młodzieżowa Orkiestra Kameralna DIVERTIMENTO
Istnieje od 1997 roku. Założycielem i dyrygentem Orkiestry jest Elżbieta Ostrowska. W Orkiestrze grają uczniowie i absolwenci PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie.
W swoim dorobku artystycznym Orkiestra ma kilkadziesiąt koncertów w kraju i za granicą, m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Bazylice św. Krzyża w Warszawie w ramach cyklu Musica Sacra, w Sali Koncertowej Katolickiego Centrum Kultury w Krakowie, na Jasnej Górze w Częstochowie, w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w Teatrze Polskim w Warszawie. W dniach od 16 do 23 maja 2002 r. Orkiestra brała udział w 7th European Youth Music Festival Switzerland 02, organizowanym w ramach światowej wystawy EXPO 2002 w Szwajcarii. W sierpniu 2001 roku Orkiestra miała zaszczyt wystąpić dla Ojca Świętego Jana Pawła II na prywatnej audiencji w czasie Jego letnich wakacji w Castel Gandolfo, a w styczniu 2005 roku w Auli Pawła VI w Watykanie podczas ostatniej Audiencji Generalnej Ojca Świętego Jana Pawła II. Od 29 kwietnia do 13 maja 2006 roku, dzięki dofinansowaniu w ramach Programów Operacyjnych „Promocja polskiej kultury za granicą” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Orkiestra koncertowała w Kanadzie, między innymi w Konsulacie Generalnym RP w Toronto, w Centrum Kultury Polskiej w Mississauga, w Katedrze w St. Catharines oraz w Muzeum Cywilizacji w Ottawie. 19 sierpnia 2007 roku podczas Inauguracji I Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Per Artem ad Astra Krasnobród 2007, Orkiestra dokonała prawykonania specjalnie dla niej skomponowanego przez Alicję Gronau utworu – „Suita Krasnobrodzka”(płyta CD), a podczas II Festiwalu w 2008 roku prawykonania utworu Dariusza Przybylskiego „Concerto Festivo”. 9 listopada 2007 roku orkiestra wystąpiła podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Postacie terroryzmu – postępowanie w stanach zagrożenia” w Pałacu w Helenowie.
W dniach 27-30 kwietnia 2008 roku Orkiestra koncertowała w Ambasadzie RP w Kopenhadze i w Blaagaards Kirke w Noerrebro w Kopenhadze. We wrześniu 2009 roku Orkiestra miała zaszczyt zaprezentować się podczas Audiencji Generalnej Ojca Świętego Benedykta XVI w Watykanie oraz w XV-wiecznym Kościele Świętego Stanisława w Rzymie. 1 stycznia 2011 roku na zaproszenie Asessora Prowincji Reggio di Calabria, Orkiestra wystąpiła z Koncertem Noworocznym w Placanica we Włoszech. 15 maja 2012 roku razem z chórem Puellae Cantantes Orkiestra wzięła udział w Uroczystej Inauguracji Sali Koncertowej Gotyckiego Zamku w Litoměřicach w Czechach. W dniach 3-6 maja 2013 r. Orkiestra reprezentowała Polskę podczas 61 European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii, podczas którego biorąc udział w Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych została Laureatem 1 miejsca z najwyższym wyróżnieniem Summa Cum Laude. Podczas XVIII Polsko-Niemieckiego Festiwalu Kultury „Razem we wspólnej Europie” – Monachium 2013, 9 listopada Orkiestra wystąpiła w koncercie „Kuźnia Talentów”. Na zakończenie XI Jubileuszowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w 2016 roku orkiestra dokonała prawykonania utworu Krzesimira Dębskiego „Muzyka Kresowa” do słów Krzysztofa Kołtuna. 14 lipca 2017 roku w Kajetanach na zakończenie Warsztatów klinicznych w ramach programu naukowo-medycznego pt. „Muzyka w rozwoju słuchowym człowieka”, orkiestra miała zaszczyt na zaproszenie prof. Henryka Skarżyńskiego uświetnić Koncert Galowy pod batutą Krzesimira Dębskiego, towarzysząc znanym artystom sceny estradowej – Dariuszowi Tokarzewskiemu, Basi Kaczyńskiej i Maciejowi Miecznikowskiemu.
Dotychczasowy dorobek artystyczny Orkiestry został utrwalony na sześciu płytach CD, nagranych w Studiu S-2 Polskiego Radia. Dwie ”Powiało Ojczyzną…” i „Noc Betlejemska” były płytami dedykowanymi Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II. Płyta „Polska Muzyka Współczesna” zawiera utwory specjalnie skomponowane i dedykowane Orkiestrze przez współczesnych kompozytorów polskich: Romualda Twardowskiego, Alicję Gronau, Miłosza Bembinowa i Marcina Świderskiego.

Anna Piechura-Gabryś
Ukończyła z wyróżnieniem Akademią Muzyczną w Krakowie w klasie harfy. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in: Ericę Goodman (Kanada), Susann McDonald (USA), Susanna Mildonian (Belgia), Kumiko Inoue (Japonia), Isabelle Moretti (Francja) oraz Helgę Storck (Niemcy). W 1993 roku uczestniczyła w Mię dzy narodowym Kongresie Harfowym w Kopenhadze, w 1997 roku w „Dniach Harfy” organizowanych w Warszawie przez firmę „Camac”. W 2002 roku brała udział w Polsko-Niemieckim Sympozjum Harfowym w Krakowie. Od 1993 roku prowadzi klasę harfy w PSM I st. im. K. Kurpińskiego w Warszawie. We współpracy z panią Anną Sikorzak-Olek stworzyły unikatowy na skalę kraju dziecięcy zespół harfowy Wiktorska Harp Open, który skupia około dwudziestu harfistów. Uczestniczy w realizacji programów i projektów edukacyjnych jak: Koncerty dla dzieci organizowane przez Filharmonię Narodową, „Poranki Muzyczne” odbywające się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Smykofonia”. W 2015 wygłosiła wykład i prowadziła warsztaty harfowe w ramach Sympozjum Metodycznego nt. „Nauczanie gry na instrumentach strunowych” w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a w 2016 na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w ramach III Sympozjum harfowego – „Harfa w dziełach operowych i baletowych”. W latach 1994-1996 pracowała jako harfistka Operetki Warszawskiej – Teatru Muzycznego „Roma”. Od 1995 roku jest zatrudniona w orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, z którą odbywała tournee, m.in. w: Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Ukrainie, Luxemburgu. W latach 2000– 2003 współpracowała z Koncertową Orkiestrą Wojska Polskiego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Obecnie
współpracuje z orkiestrą Polskiego Radia i orkiestrą Filharmonii Narodowej. Ponadto współpracowała z Operą Krakowską, Krakowską Orkiestrą Radiową, filharmoniami: Opolską, Śląską, Krakowską, Podlaską i Rzeszowską. Miała zaszczyt współpracować z takimi dyrygentami, jak: Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Tadeusz Wojciechowski, Chikara Imamura, Jose Florencio-Junior, Grzegorz Nowak, Marc Minkowski, Wojciech Michniewski, Jose Cura, Carlo Montanaro, Walerij Giergijew oraz Stefan Soltesz. Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim, Warszawska Jesień, Folie Journee, Strefa Ciszy, XII Łańcuch im. Witolda Lutosławskiego, Chopin i Jego Europa, Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w Krasnobrodzie, XXIV Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Leżajsku, II Festiwalu im. I. J Paderewskiego. Występuje jako solistka oraz kameralistka w dwóch założonych przez siebie zespołach: Dolce Duo od 1997 i Trio Impresja od 2006. W 2015 roku otrzymała Nagrodę Indywidualną II stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.

Ewa Pomianowska
Jest studentką klasy dyplomowej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dr hab. Katarzyny Bąkowskiej.
Wielokrotnie uczestniczyła w mistrzowskich kursach muzycznych prowadzonych przez profesorów światowej sławy, takich jak Ivry Gitlis, Richard Schmoucler, Piotr Pławner, Alexis Galperine, Alexandre Brussilovsky, Łukasz Błaszczyk, Paweł Radziński, Liviu Stanese, Roland Baldini. Jest laureatką konkursów w kraju i za granicą, m.in. Grand Prix na 61th European Music Festival for young people in Neerpelt w roli koncertmistrza, I i II miejsce podczas Young Musician Intl. Competition „Citta di Barletta” w 2016 r., tytuł Vice Mistrza na IV Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy w 2017 r.
Wielokrotnie brała udział w koncertach muzyki kameralnej w charakterze solistki oraz kameralistki odbywających się m.in. w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym – Pałac Szustra, Staromiejskim Domu Kultury w Warszawie, Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach, Pałacu w Lubostroniu – cykl koncertów „Scena Młodych”, Dworze Lutosławskich w Drozdowie, Dworze Artusa w Toruniu, w sali CKK Jordanki w Toruniu, Pałacu w Ostromecku, salach koncertowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie, w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
Od 10 lat jest koncertmistrzem Młodzieżowej Orkiestry Kameralnej Divertimento pod batutą Elżbiety Ostrowskiej, z którą występuje w wielu krajach europejskich. Spełnia się również jako kameralistka koncertując w duecie skrzypcowym oraz kwintecie fortepianowym „Quintetto Sorentino”. Poza działalnością kameralną współpracuje z orkiestrą Zespołu Pieśni i Tańca „Mazowsze”, orkiestrą Filharmonii Pomorskiej oraz orkiestrą kameralną „Accademia dell’arco” pod dyrekcją Pawła Radzińskiego.

Krzysztof Ścierański
Polski gitarzysta basowy, muzyk sesyjny. W latach 1976-80 basista krakowskiego zespołu LABORATORIUM, z którym wystąpił m.in. na festiwalu jazzowym w San Sebastian (‚77), Jazz Yatra (‚78) w Indiach (Bombaj, Puna, Calcutta), w Zurichu, w Linzu, Pradze, Budapeszcie i w Berlinie. Z LABORATORIUM nagrał 5 płyt „winylowych”.
W 1980 roku na zaproszenie Zbigniewa Namysłowskiego przystąpił do zespołu Air Condition, z którym był na festiwalu w Irlandii, w Szwecji, Austrii, Niemczech,
na Jazz Jamboree w Warszawie, na największym europejskim festiwalu jazzowym North Sea Jazz Festival .
W 1981 roku zagrał pierwszy koncert w Rurze we Wrocławiu z nowym zespołem STRING CONNECTION. Z tym zespołem brał udział w wielu festiwalach, między innymi w Montrealu, Kongsberg (Norway), Ost-West Festival w Norymberdze, Sea Jazz Festival w Finlandii, Szwecji, RFN, ZSRR, Francji, Jazz Jambore. W 1983 roku zajął ze STRING CONNECTION pierwsze miejsce na konkursie młodych zespołów jazzowych w Hoelart (Belgia).
Pierwszy koncert solowy na basie zagrał w 1982 roku na festiwalu Solo Duo Trio w krakowskiej Rotundzie.
W roku 1983 nagrał swoją pierwszą autorską płytę Bass Line. Na płycie grają też: Jerzy Piotrowski, Marek Wilczyński, Paweł Ścierański. Płyta ta zawiera wyłącznie własne kompozycje Krzysztofa Ścierańskiego.
W 1985 roku założył swój własny zespół -trio z bratem Pawłem na gitarze i Markiem Surzynem, który grał na perkusji. Zespół ten nagrał płytę Confusion.
W 1987 roku nagrał kolejną autorską płytę The King is in Town, a w 1993 roku płytę Far Away from Home z udziałem Tomasza Stański, Zbyszka Namysłowskiego, Janusza Skowrona, Marka Bałaty, Jacka Kochana i Pawła Ścierańskiego.
W 1995 roku wspólnie z Benkiem Maselim i Jose Torresem założył zespół o nazwie Music Painters. Flying Over z roku 1999 to ostatnia autorska płyta.
W roku 2004 na płycie INDEPENDENT, dzięki uprzejmości PC World Computer ukazały się wraz z pismem o tej samej nazwie ukazały się nagrania Krzysztofa Ścierańskiego. Obecnie współpracuje z Bernardem Maselim, Zbigniewem Jakubkiem, Markiem Napiórkowskim i Markiem Radulim. Ma na koncie współpracę z artystami reprezentującymi różne gatunki muzyczne, jak Ewa Bem, Tomasz Stańko, Ryszard Sygitowicz, Marek Grechuta, John Porter, Jan Pluta, Republika, Marek Wilczyński, zespół Wilki, zespół Krzak.

VOX
Grupa VOX powstała w 1978 w Lublinie w składzie: Witold Paszt, Jerzy Słota, Andrzej Kozioł, Ryszard Rynkowski. Zanim pojawiła się na estradzie przez kilka miesięcy muzycy pracowali z choreografem, kostiumologiem, lektorem języka angielskiego i reżyserem przygotowując debiutancki repertuar. Debiut nastąpił w kwietniu 1979 roku na Międzynarodowej Wiośnie Estra dowej w Poznaniu, gdzie zabrzmiały takie hity jak Ale feeling i Lucy. Później był wielki sukces piosenki Masz w oczach dwa nieba w plebiscycie Studia Gama na Krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu (rok ’80) oraz, rok później, szereg najważniejszych nagród na Festiwalu Interwizji w Sopocie, gdzie po raz pierwszy Polska usłyszała kultowy Bananowy Song (m.in. I Nagroda Dnia Płytowego i Nagroda Publiczności). W tym samym roku VOX zdobył Grand Prix na festiwalu Bratysławska Lira, a w 1982 – główną nagrodę w Rostocku.
VOX wygrywał plebiscyty radiowe, telewizyjne i prasowe. Koncertował w NRD, RFN, Holandii, Szwecji, na Kubie, w Czechosłowacji, ZSRR i w Bułgarii oraz w ośrodkach polonijnych USA, Kanady i Australii. Płyta Monte Carlo Is Great sprzedała się w rekordowym nakładzie 400 tys. egzemplarzy, pomimo, że piosenki śpiewane były w jęz. angielskim.
W 1987 roku Ryszarda Rynkowskiego w zespole zastąpił Dariusz Tokarzewski, młody wiolonczelista, gitarzysta i pianista. W 1997 roku Andrzej Kozioł zrezygnował z kariery muzycznej i od tej pory VOX koncertuje jako wokalny tercet.
Przez 35 lat działalności zespół występował na scenie z wieloma artystami światowego formatu, takimi jak: Bad Boys Blue, Shakin Stevens, Betty Dorsey, Helena Vondrackova czy Karel Gott. Przez długie lata pracował z najlepszym big bandem w Europie – orkiestrą Gustava Broma, czego owocem była wspólna płyta Sing Sing Sing – składanka największych standardów jazzowych, swingowych i gospel. Wspólnie zagrali kilkadziesiąt koncertów w całej Europie.
Równie wielkim i niespotykanym wówczas wyróżnieniem był siedmiomiesięczny kontrakt w największym teatrze muzycznym wschodniej Europy, określanym Olimpią Paryską Wschodu – Friedriechstadt Palast. Zespół zagrał tam 150 koncertów, występując w towarzystwie czołowych międzynarodowych gwiazd piosenki, sportu, rewii i tańca. W roku 2014 zespół obchodzi jubileusz 35-lecia pracy na estradzie.

Paweł Zielak
Absolwent studiów dziennych Instytutu Jazzu na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Uzyskał tytuł magistra sztuki w zakresie gry na saksofonie i aranżacji w klasie prof. Andrzeja Zubka. Ma na swoim koncie półroczne stypendium naukowe w Instytucie Jazzu Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Teatralnych w Grazu w Austrii, gdzie studiował kompozycję i aranżację u prof. Karl – Heinz Czadek’a oraz saksofon u prof. Henrich von Kalnein’a (2003).
Współpracował z wieloma artystami polskiej sceny muzyki rozrywkowej jazzowej i popowej, m.in. z Andrzejem „Piaskiem” Piasecznym, z którym nagrał piosenkę pt. ”Too Long” do Międzynarodowego Konkursu Eurowizji w 2001r. Jako saksofonista w sezonie 2004/2005 pracował w programie TVP „Jaka to melodia”, gdzie pracował wraz z Zygmuntem Kuklą i jego zespołem. Współpracował również z Markiem Kościkiewiczem, byłym liderem i twórcą zespołu De Mono, z którym nagrał płytę pt. „Give It Up”; ze Sławkiem Wierzcholskim i zespołem Nocna Zmiana Bluesa, z którymi występował na wielu festiwalach muzyki bluesowej m.in. na Rawa Blues Festival 2007 w katowickim „Spodku”. Występował wspólnie z divami polskiej wokalistyki jazzowej: Lorą Szafran, Anną Serafińską, Urszulą Dudziak, Ewą Urygą. W sezonie 2002/2003 muzyk Teatru Rozrywki w Chorzowie. Kompozytor i aranżer szwedzkiego musicalu – gali Noble Horse Gala oraz niemieckiego Sarrassani Show (rok 2005 i 2006), gdzie napisał 7 autorskich kompozycji. Współpracował z najwybitniejszym kompozytorem i aranżerem big bandowym naszych czasów Marią Schneider (USA) gdzie wraz z wykładowcami i absolwentami Instytutu Jazzu katowickiej akademii muzycznej brał udział w projekcie „Silesian Jazz Orchestra” na festiwalu Bielska Zadymka Jazzowa 2012. W wyżej wymienionym big bandzie grał na saksofonie barytonowym, klarnecie Bb, klarnecie basowym i flecie. Aranżer Międzynarodowego Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie, gdzie wykonał ponad 80 aranżacji big-bandowych. Twórca aranżacji utworów wykonywanych przez profesjonalny jazzowy chór a’capella „Jazz City Choir” z Warszawy, dla którego napisał 6 aranżacji współczesnych tematów jazzowych. Chór otrzymał nagrodę specjalną na festiwalu Jazz Nad Odrą 2011.
Od sześciu lat jest kierownikiem muzycznym oraz aranżerem ponad 20 utworów muzyki klezmerskiej Festiwalu Muzyki i Kultury Żydowskiej im. Szaloma Asza w Kutnie, gdzie udziela się również jako klarnecista. Od czterech lat zasiada jako członek w jury w „Jugend Jazz Fest”, który odbywa się co dwa lata w Hannowerze w Niemczech. Od trzech lat współpracuje z polsko-niemieckim „International Big Band” prowadzonym przez prof. Bernarda Mergner’a z Konserwatorium w Weimarze dla którego komponuje oraz aranżuje utwory. Jest twórcą aranżacji projektu Konin Gospel Choir z konińskim big bandem, gdzie opracował 9 form instrumentalno – wokalnych. Pracuje w kutnowskiej i konińskiej szkole muzycznej prowadząc klasę saksofonu i zespoły jazzowe. Od roku 2010 jest wykładowcą saksofonu, podstaw instrumentacji, technik studyjnych i estradowych oraz instrumentacji komputerowej w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Koninie.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *