WYKONAWCY
Piotr Bajor
Aktor teatrów warszawskich: Polskiego, Studio, Dramatycznego i Współczesnego. W 1984 roku debiutował w teatrze Prezentacje rolą Geoffrey’a w „Smaku Miodu”. W swojej pracy zetknął się z wieloma wybitnymi reżyserami i aktorami. Po rolach w repertuarze klasycznym m.in. tytułowym „Fantazym”, Merkucju w „Romeo i Julii”, Bałandaszku w „Onych” Witkacego przyszły role charakterystyczne w sztukach: E. Ionesco („Ofiary obowiązku”), R. Topora („Zima pod stołem”), D. Charmsa („Bam”), a następnie współczesnych autorów: C. Mc-Phersona („Tama”), P. Marbera („Bliżej”), S. Stephensona („Pamięć wody”) by znów powrócić do klasyki: „Proces” F. Kafki i „Hamlet” Szekspira. Aktor ma w swoim dorobku również role filmowe i telewizyjne: „Ryś” S. Różewicza, „Limuzyna Daimler-Benz” F. Bajona”, „Dziewczęta z Nowolipek” B. Sass, „Pierścionek z orłem w koronie” A. Wajdy, „Historia Roja” J. Zalewskiego. Aktor ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych w różnorodnym repertuarze. Często bierze udział w koncertach poetyckich wraz ze swoją żoną Ewą Domańską.
Ewa Domańska
Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Od debiutu w 1984 roku w „Weselu” w reż. K. Dejmka jest tej scenie wierna aż do dnia dzisiejszego. Obsadzana jest najczęściej w rolach klasycznych oraz szekspirowskich i fredrowskich komediach. Występowała u boku wybitnych Artystów m.in. A. Łapickiego, Z. Zapasiewicza, J. Englerta, W. Gołasa, W. Michnikowskiego, A. Seniuk, J. Szczepkowskiej, K. Łaniewskiej, G. Barszczewskiej. Wśród ról do znaczących należą role w „Ślubach Panieńskich”, „Zemście”, „Grubych rybach”, tytułowej „Pannie Maliczewskiej”’, w „Śnie nocy letniej” i „Jak wam sie podoba”, rola Ofelii w „Hamlecie”. W filmie zadebiutowała rolą Asi w „Austerii” J. Kawalerowicza. Obecnie z powodzeniem występuje w „Dziewczynkach” I. Iredyńskiego. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych. Poprzez swoje role stara się zawsze zaciekawić widzów, których uważa za najistotniejsze osoby.
Wiesław Dąbrowski
Absolwent kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego. W latach 1971–1989 pełnił różne funkcje w Polskim Stowarzyszeniu Jazzowym – od kierownika zespołu do wiceprezesa Zarządu Głównego oraz był współorganizatorem międzynarodowych festiwali: Jazz Jamboree, Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Wokalistów Jazzowych w Lublinie i Zamościu, Jazz Jantar, Gala Jazz TOP, Międzynarodowego Festiwalu Piosenki w Sopocie, a także Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. W 1990 roku założył własną firmę producencką Agencję Artystyczną „Partus” dla nowojorczyków: Urszuli Dudziak, Adama Makowicza, Michała Urbaniaka. Inicjator wydarzeń kulturalnych, scenarzysta, reżyser oraz producent filmów dokumentalnych i programów telewizyjnych, poruszających tematy z zakresu szeroko rozumianej kultury i historii Polski. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Związku Autorów i Producentów Audiowizualnych oraz jest Przewodniczącym Sekcji Producentów Filmów Dokumentalnych Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.
W 2005 roku wespół z reżyserem Januszem Zaorskim, kompozytorem Krzesimirem Dębskim i artystą plastykiem Rosławem Szaybo utworzył Fundację „AVE ARTE”, która ma na celu wspieranie i promowanie kultury polskiej. Współpracuje z Kancelarią Prezydenta RP, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Kurią Metropolitalną, Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy i wielu innymi. Za swą działalność został w 2013 roku odznaczony medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”, a w lipcu 2016 roku otrzymał w Madrycie nagrodę Gold Star oraz tytuł „La Estrella de Oro a La Excelencia”, który przyznawany jest wybitnym osobistościom za wybitne osiągnięcia w danej dziedzinie. Dokumentalny film Wiesława Dąbrowskiego „Paderewski człowiek czynu, sukcesu i sławy” święci tryumfy na całym świecie, w 2014 roku zdobył m.in. nagrodę za najlepszy dokumentalny film historyczny na „Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych DocMiami” w Roca Baton na Florydzie, Srebrną Szablę w kategorii Najlepszy Film Historyczny na „Międzynarodowym Festiwalu Filmów Historycznych i Wojskowych” w Warszawie oraz Certificate of Merit w kategorii Nagrody Telewizyjne na 50. „Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Chicago”. Wcześniejszy film „Michał Urbaniak, nowojorczyk z wyboru” otrzymał Gold Remi Award na „Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Houston” (2010). Za dokument „Henryk Wars – pieśniarz Warszawy” uhonorowano reżysera Kryształem TV Polonia (2007). Wiesław Dąbrowski jest inicjatorem, pomysłodawcą i Dyrektorem Generalnym „Międzynarodowego Festiwalu Paderewskiego” organizowanego od 2014 roku w Warszawie. W roku 2016 na „Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Houston” po raz II otrzymał Gold Remi Award za film „Kazimierz – unicestwiona idylla”.
Krzesimir Dębski
Kompozytor, a także: dyrygent, skrzypek jazzowy, aranżer i producent muzyczny. Studiował kompozycję w Poznańskiej Akademii Muzycznej u Andrzeja Koszewskiego i dyrygenturę u Witolda Krzemieńskiego. Po studiach jako lider jazzowego zespołu String Connection oraz jako solista koncertował od roku 1980 niemal w całej Europie, a także w USA i Kanadzie (blisko 1000 koncertów również radiowych i telewizyjnych). Jest laureatem I Nagrody Światowego Konkursy Jazzowe go w Hoeillart w Belgii (1983) oraz Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego (1985). W latach osiemdziesiątych w ankietach magazynu „Jazz Forum” wielokrotnie zdobywał tytuł „Najlepszego Skrzypka”, „Najlepszego Kompozytora” oraz „Najlepszego Aranżera Roku”. W roku 1985 amerykański magazyn muzyczny „Down Beat” umieścił Krzesimira Dębskiego na liście 10 najlepszych skrzypków jazzowych na świecie. Od 1987 roku będąc u szczytu swojej kariery jazzowej, ograniczył działalność koncertową, poświęcając się głównie poważnej twórczości kompozytorskiej. Twórczość ta jest polistyczną próbą syntezy szeroko pojętej muzyki współczesnej. Skomponował ponad 120 utworów symfonicznych i kameralnych, m.in. 2 symfonie, operę, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych. Jego utwory były wykonywane na najpoważniejszych festiwalach muzycznych, (co najważniejsze poświęconych nie tylko muzyce współczesnej), jak Luzern Festival czy Piano Spheres w Los Angeles, festiwale w Malmo, Brukseli i w Pasadenie, ale także w tak egzotycznych krajach jak Meksyk i Indie. Ważne, że wykonywali je wielcy wykonawcy, którzy nie często dają się namówić na wykonawstwo nowej muzyki: Vadim Riepin, Jose Cura, Andrzej Dobber, Susan Svrcek, Daniel Stabrawa, Gilad Atzmon, „12 Cellisten” Filharmoników Berlińskich oraz Solvguttene Chór z Oslo i Konstanty Andrzej Kulka – wykonawca najnowszego 3 Koncertu na skrzypce i orkiestrę.
Tworzy również muzykę teatralną (ponad 40 premier), eksperymentalną i filmową. Skomponował muzykę do ponad 100 filmów fabularnych m.in. Medium (reż. Jacek Koprowicz), Kingsajz (reż. Juliusz Machulski), Ogniem i Mieczem (reż. Jerzy Hoffman), W Pustyni i w Puszczy (reż. Gavin Hood), Tam i z Powrotem (reż. Wojciech Wójcik), Stara Baśń (reż. Jerzy Hoffman), Ranczo Wilkowyje (reż. Wojciech Adamczyk), 1920 Bitwa Warszawska (reż. Jerzy Hoffman), a także muzykę do kilkunastu seriali telewizyjnych (Klan, Złotopolscy, Na dobre i na złe, Czułość i kłamstwa, Sfora, Na Wspólnej, Ranczo, Przepis na życie). Muzyka do filmu „Young Magican” została nominowana do jednej z najważniejszych nagród filmowych na świecie: Kanadyjskiej Nagrody Filmowej Genie Award ´88. W 2000 roku Dębski otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii „Kompozytor Roku” oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej „Philip Award” za muzykę do „Ogniem i Mieczem”. W 2001 na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyrgos (Grecja) otrzymał nagrodę za muzykę do filmu „W Pustyni i w Puszczy”. Muzyka do filmu „Stara Baśń” została wyróżniona nagrodą czytelników czasopisma FILM ” Złota Kaczka 2003”. W 2005 otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni Limelight Films na skomponowanie nowej muzyki do 16 niemych filmów Charlie Chaplina z lat 1914-1917. W 2007 w USA serial TVP Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo” z muzyką Krzesimira Dębskiego otrzymał „Emmy Award” 2007 w kategorii filmów telewizyjnych i programów dla dzieci. Jako dyrygent prowadził koncerty takich międzynarodowych gwiazd jak: Jose Carreras, Jose Cura, Ewa Małas-Godlewska, Adam Makowicz, Canadian Brass, Vadin Riepin, Jean-Luc Ponty, Marc O’Connor, Regina Carter, John Blake i Nigel Kennedy. Dyrygował niemal wszystkimi polskimi orkiestrami na czele z Sinfonia Varsovia, Filharmonią Narodową i NOSPR, a także Irish BBS Orchestra, Moscow Symphony, Guadalajara Symphony Orchestra (Meksyk), Orchestra Teatro Municipal Rio de Janeiro, Cyprus National Orchestra, Leopolis Chamber Orchestra, Wind Orchestra Los Angeles oraz Sud-Wesfunk Orchester, Novi Sad Radio Orkiestra.
Leszek Firek
Ukończył studia skrzypcowe we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie doc. Stefana Czermaka, a następnie dwuletnie studia podyplomowe o specjalności skrzypce barokowe w Akademii Muzycznej w Krakowie u Zygmunta Kaczmarskiego i trzyletnie studia w Dresdner Akademie für Alte Musik u Simona Standage’a. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich. Ma w swej biografii liczne koncerty z czołowymi polskimi i zagranicznymi zespołami muzyki dawnej (także jako solista i koncertmistrz) m.in. Concerto Polacco, Orkiestra Barokowa Filharmonii Wrocławskiej, Arte dei Suonatori, z zespołem kameralnym i orkiestrą barokową Ganz Europa pod kierownictwem Simona Standage’a jako koncertmistrz II skrzypiec, Berlin Baroque, L’arpa festante. Grał u boku takich artystów, jak: m.in. Simon Standage, Reinhard Goebel, Wieland i Barthold Kuijkenowie, Lucy van Dael, Ryo Terakado, John Holloway, Andrea Marcon i in. Jest członkiem Dresdner Barockorchester, z którą wykonywał wielkie dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in. J. S. Bacha: pasje, Mszę h-moll, Magnificat, kantaty, a także utwory innych kompozytorów: Haendla, Heinichena, Zelenki.
Brał udział w nagraniach kilkunastu płyt CD dla różnych wytwórni (m.in. Channel Classics, Naxos, BIS, KOCH, DUX). Płyta AdS z koncertami Vivaldiego „La Stravaganza” z solistką Rachel Podger zdobyła najwyższe uznanie i szereg prestiżowych nagród jak: Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice, Choc de la Musique, Classics Today. Dużym uznaniem cieszą się dwie płyty z muzyką skrzypcową siedemnastego wieku wydane przez amerykańską firmę MAGNATUNE, które L.Firek nagrał z kierowanym przez siebie zespołem Altri Stromenti. Jest współtwórcą Eksperymentalnego Wydziału Muzyki Dawnej w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu, gdzie od 1994 roku prowadził klasę skrzypiec barokowych i zespołów kameralnych. Był także wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Gra na oryginalnych skrzypcach: francuskiego lutnika Pierre Delaunay, Paris 1763 i Franz Placht 1783 oraz na altówce barokowej.
Zajmuje się też plastyką. Jego prace wystawiane były m. in. podczas Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” Muzyka i Sztuki Piękne, Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach, Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie, Wieniawskiego w Szczawnie, Klubie Filmu, Muzyki i Literatury we Wrocławiu, w Nysie, Zamościu i w Galerii Filharmonii we Wrocławiu.
Wykonuje również recitale skrzypcowe połączone z wystawą swoich prac plastycznych.
Weronika Grozdew-Kołacińska
Etnomuzykolog, pieśniarka o bułgarskich korzeniach, adiunkt w Instytucie Sztuki PAN, współzałożycielka i prezes Polskiego Seminarium Etnomuzykologicznego, koordynator Pracowni Muzyki Tradycyjnej w Instytucie Muzyki i Tańca. Wielokrotna laureatka konkursu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” (2002, Grand Prix przyznane przez Czesława Niemena) oraz „Folkowego Fonogramu Roku”. Trzy albumy muzyczne z jej solowym udziałem otrzymały nominację do „Fryderyka”, zaś autorski projekt muzyczny Etnofonie Kurpiowskie – nominację do prestiżowej nagrody „Koryfeusz Muzyki Polskiej”. Działalność artystyczną łączy z pracą naukowo-dydaktyczną i badawczą. Obecnie wykłada na Podyplomowym Studium Etnomuzykologicznym w Instytucie Muzykologii UW. Jest autorką artykułów o muzyce tradycyjnej, dwóch śpiewników „warszawskich”: Mój śpiewnik powstańczy i Śpiewnik dawnej Warszawy (wyd. MPW) oraz książki Bułgarzy katolicy. Tradycyjna kultura muzyczna diaspory(wyd. ISPAN). Pod jej redakcją powstał Raport o stanie tradycyjnej kultury muzycznej w Polsce (wyd. IMIT). Współpracuje z Katedrą Akustyki Muzycznej UMFC, Programem 2 Polskiego Radia (RCKL) oraz Muzeum Powstania Warszawskiego organizując doroczną akcję muzyczną „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”. Jest członkinią Związku Kompozytorów Polskich oraz Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego. Zasiadała w jury na przeglądach folklorystycznych w Polsce. Prowadziła warsztaty śpiewu tradycyjnego (dla aktorów, nauczycieli szkół muzycznych, pasjonatów muzyki ludowej).
Rafał Grozdew
Tenor, doktor sztuk muzycznych w dziedzinie wokalistyki. Studia Wokalno-Aktorskie ukończył pod kierunkiem prof. Wiesławy Maliszewskiej na Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku. Absolwent Wydziału Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę wokalną rozpoczął w wieku piętnastu lat koncertując z Chórem Violletty Bieleckiej (m.in.: w Filharmonii Berlińskiej). Laureat konkursu „Polskiej Muzyki Wokalnej”. Brał udział w „Koncercie Młodych Talentów” w Helu. Występował na deskach teatrów europejskich (m. in.: Stadttheater, Kurtheater Baden, Stadt Theater, Theater Winterthur, Theatre Vevey w Szwajcarii, Theatre d’Esch w Luxemburgu, Spiel und Worms oraz Neues Theater w Niemczech, Kultur Center, Hering Theater, Musikteatert Vejle, Albertslund Musik Teatert w Danii, a także w Polsce (Państwowa Opera Bałtycka, Teatr Narodowy w Warszawie) oraz w Filharmoniach: Bałtyckiej, Szczecińskiej, Poznańskiej, Świętokrzyskiej, Białostockiej, Łomżyńskiej, Słupskiej. Brał udział w spektaklu muzycznym z okazji 99-lecia Teatru Polskiego w Warszawie. Śpiewał na festiwalach: „Musica Sacra” w Gdyni, „Moniuszkowski Festiwal Podlasia” w Białymstoku, „Letni Festiwal Nowego Miasta” w Warszawie, „Fryderyk Chopin na Uniwersytecie Warszawskim” oraz „Cantemus Omnes”. Współpracując z fundacją Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego zaprezentował projekty m.in. „Pieśni dla dwojga”, „Pieśni Kurpiowskie” K. Szymanowskiego oraz projekt operowy w ramach festiwalu „Dramma per musica”. Występował w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas gali rozdania nagród „Koryfeusz Muzyki Polskiej”. Ma w swoim dorobku wiele koncertów oratoryjnych i kantatowych pod batutą Eckarta Manke, Janusza Przybylskiego, Jacka Rogali, Ewy Strusińskiej, Pawła Kosa-Nowickiego, Andrzeja Borzyma. Współpracuje zarówno z zespołami muzyki dawnej (Sine Nomine, Ars Nova, Sabionetta, Jerycho) jak i z muzykami alternatywnych grup muzycznych (Swoją Drogą, Kapela ze Wsi Warszawa, Kapela Do Szymanowskiego, Des Orient, Varsovia Manta) – tworząc projekty łączące brzmienia klasyczne z etnicznymi. Płyta „Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski” z jego udziałem została nominowana do prestiżowej nagrody środowiska muzycznego „Koryfeusz Muzyki Polskiej” jako „Wydarzenie Roku”. Wykonuje utwory komponowane specjalnie na jego głos przez m.in. K. Dębskiego, M. Lorenca i J. Ostaszewskiego. Koncerty z jego udziałem były transmitowane w Telewizji Polskiej: „Za zasługi dla Polski i Polaków poza granicami kraju” – Zamek Królewski, „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” – Plac Piłsudskiego.
Juror na konkursach wokalnych (m.in.: Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde w Niemczech).
Barbara Kaczyńska
Absolwentka Szkoły Muzycznej II stopnia (Wydział Jazzu i Rozrywki). Warsztat muzyczny kontynuuje szkoląc się ze śpiewu solowego. Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu „Młodzi w Piosence” (Grand Prix). Muzyka towarzyszy jej od najmłodszych lat. Śpiewanie jest jednak jej największą pasją. Koncertowała w wielu krajach świata, w Indiach, Chinach, Portugalii, Jordanii i Japonii. Debiutowała podczas specjalnego koncertu z towarzyszeniem Reprezentacyjnej Orkiestry Wojskowej. Artystka obdarzona jest mocnym i ciekawym głosem o szerokiej skali. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Dzieci Młodzieży i Dorosłych z zaburzeniami Słuchu „Ślimakowe Rytmy”, organizowanego przez Światowe Centrum Słuchu w Kajetanach z inicjatywy prof. Henryka Skarżyńskiego.
Magdalena Lewoc
W 2004 roku rozpoczęła naukę w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Suwałkach w klasie fortepianu Bożenny Szumskiej-Niewiadomskiej, a następnie w klasie organów Ewy Wołczek.
Od 2014 r. jest uczennicą klasy organów dr. hab. Jarosława Wróblewskiego w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Zenona Brzewskiego w Warszawie. W styczniu 2013 r. wzięła udział w III Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy w Warszawie, gdzie zdobyła II nagrodę w swojej kategorii. We wrześniu tego samego roku zajęła II miejsce w grupie młodszej na X Białostockim Festiwalu Młodych Organistów. W sierpniu 2014 r. uczestniczyła w Kursie Interpretacji Muzyki Organowej w Krasnobrodzie prowadzonym przed prof. Józefa Serafina (UMFC Warszawa), dr. Jadwigę Kowalską (KUL Lublin) oraz dr. hab. Jarosława Wróblewskiego (UMFC Warszawa) zakończonym Ogólnopolskim Konkursem Organowym, gdzie dwukrotnie została laureatką: w 2014 r. III miejsca i w 2015 r. I miejsca. W marcu 2015 r. została laureatką III miejsca na VII Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie, a w maju 2016 r. laureatką II miejsca na Konkursie Organowym Centrum Edukacji Muzycznej w Warszawie.
Koncertowała na wielu zabytkowych organach w całej Polsce. Brała udział w kursach mistrzowskim prowadzonych przez profesorów takich jak: Hans Fagius (The RoyalDanish Music Conservatory w Kopenhadze), Michel Bouvard (Conservatory w Paryżu), Guy Bovet (Musikhochschule in Bazylea, Szwajcaria), Hanna Dys (AM Gdańsk), Julian Gembalski (AM Katowice), Elżbieta Karolak (AM Poznań), Andrzej Białko (AM Kraków).
Anna Piechura-Gabryś
Ukończyła z wyróżnieniem Akademią Muzyczną w Krakowie w klasie harfy. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in: Ericę Goodman (Kanada), Susann McDonald (USA), Susanna Mildonian (Belgia), Kumiko Inoue (Japonia), Isabelle Moretti (Francja) oraz Helgę Storck (Niemcy). W 1993 roku uczestniczyła w Międzynarodowym Kongresie Harfowym w Kopenhadze, w 1997 roku w „Dniach Harfy” organizowanych w Warszawie przez firmę „Camac”. W 2002 roku brała udział w Polsko-Niemieckim Sympozjum Harfowym w Krakowie. Od 1993 roku prowadzi klasę harfy w PSM I st. im. K. Kurpińskiego w Warszawie. We współpracy z panią Anną Sikorzak-Olek stworzyły unikatowy na skalę kraju dziecięcy zespół harfowy Wiktorska Harp Open, który skupia około dwudziestu harfistów. Uczestniczy w realizacji programów i projektów edukacyjnych jak: Koncerty dla dzieci organizowane przez Filharmonię Narodową, „Poranki Muzyczne” odbywające się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Smykofonia”. W 2015 wygłosiła wykład i prowadziła warsztaty harfowe w ramach Sympozjum Metodycznego nt. „Nauczanie gry na instrumentach strunowych” w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a w 2016 na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w ramach III Sympozjum harfowego – „Harfa w dziełach operowych i baletowych”. W latach 1994-1996 pracowała jako harfistka Operetki Warszawskiej – Teatru Muzycznego „Roma”. Od 1995 roku jest zatrudniona w orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, z którą odbywała tournee, m.in. w: Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Ukrainie, Luxemburgu. W latach 2000-2003 współpracowała z Koncertową Orkiestrą Wojska Polskiego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Obecnie współpracuje z orkiestrą Polskiego Radia i orkiestrą Filharmonii Narodowej. Ponadto współpracowała z Operą Krakowską, Krakowską Orkiestrą Radiową, filharmoniami: Opolską, Śląską, Krakowską, Podlaską i Rzeszowską. Miała zaszczyt współpracować z takimi dyrygentami, jak: Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Tadeusz Wojciechowski, Chikara Imamura, Jose Florencio-Junior, Grzegorz Nowak, Marc Minkowski, Wojciech Michniewski, Jose Cura, Carlo Montanaro, Walerij Giergijew oraz Stefan Soltesz. Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim, Warszawska Jesień, Folie Journee, Strefa Ciszy, XII Łańcuch im. Witolda Lutosławskiego, Chopin i Jego Europa, Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Per Artem ad Astra” w Krasnobrodzie, XXIV Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Leżajsku, II Festiwalu im. I. J Paderewskiego. Występuje jako solistka oraz kameralistka w dwóch założonych przez siebie zespołach: Dolce Duo od 1997 i Trio Impresja od 2006. W 2015 roku otrzymała Nagrodę Indywidualną II stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.
Andrzej Zawisza
Z wyróżnieniem ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie klawesynu prof. Magdaleny Myczki, oraz studia podyplomowe w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej. W latach 2003-2005 studiował w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, w klasie klawesynu Jamesa Johnstone’a oraz śpiewu Andrew Watts’a, gdzie otrzymał: Postgraduate Diploma in Music Performance oraz Master of Music Degree (z wyróżnieniem). Swój warsztat wokalny kształcił również pod kierunkiem Dame Emmy Kirkby i Mhairi Lawson. Jako klawesynista (solista i kameralista) współpracu je z wieloma zespołami muzyki dawnej, m.in. Florilegium, Sonnerie, La Serenissima, Camerata Vivaldi, The English Baroque Trio, Phantasticus oraz z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi w kraju, m.in Opera Krakowska, Filharmonia Krakowska, Filharmonia Rzeszowska, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Tarnowska Orkiestra Kameralna, z którą dokonał nagrań utworów Vivaldiego, Albinoniego i Haendla. Jako realizator basso continuo pracował pod kierunkiem Monici Huggett, Rachel Podger, Anthony Rooleya, Paula Goodwina, Jacqussa Ogga, Łukasza Borowicza oraz Christiana Curnyna. Był trzykrotnym stypendystą Dartington International Summer School w klasie klawesynu Colina Tilney’a, oraz uczestnikiem międzynarodowych kursów w Jerozolimie w klasie Johna Tolla, w Cambridge w klasie Petera Holmana, w Casa de Mateus w klasie Jacquesa Ogga, oraz w licznych warsztatach, które prowadzili: Elżbieta Stefańska, Huguette Dreyfus, Kenneth Gilbert, Mark Kroll, Jacques Ogg i Kenneth Weiss. Laureat Stypendium Twórczego i Nagrody Miasta Krakowa (2001) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2002) w dziedzinie muzyki. Zdobywca pierwszej nagrody na VIII Broadwood Harpsichord Competition w Londynie (2005) – konkurs ten odbywał się na oryginalnych (muzealnych) instrumentach z kolekcji Benton Fletcher, która mieści się w Fenton House, Hampsted w Londynie. Koncertował na Ukrainie, w Szwajcarii, Niemczech, Francji, Włoszech, Austrii, Portugalii, Hiszpanii, Izraelu, Irlandii, Anglii (Wigmore Hall, Saint-Martin-in-the-Fileds, Fenton House, Handel House) i Szkocji (recitale na muzealnych instrumentach z Russel Collection w Santa Cecylia Hall w Edynburgu, Benton Fletcher Collection w Fenton House w Londynie, Cobe Collection w Hatchlands). Jest asystentem w Katedrze Klawesynu i Instrumentów Dawnych, współpracuje również z wydziałem wokalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej i Towarzystwa Bachowskiego w Krakowie oraz założycielem i kierownikiem artystyczny zespołu Estravaganza, z którym dokonał multimedialnego nagrania kantat Jana Sebastiana Bacha dla japońskiej wytwórni IMC.
Młodzieżowa Orkiestra Kameralna DIVERTIMENTO
Istnieje od 1997 roku. Założycielem i dyrygentem Orkiestry jest Elżbieta Ostrowska. W Orkiestrze grają uczniowie i absolwenci PSM I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie. W swoim dorobku artystycznym Orkiestra ma kilkadziesiąt koncertów w kraju i za granicą, m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Bazylice św. Krzyża w Warszawie w ramach cyklu Musica Sacra, w Sali Koncertowej Katolickiego Centrum Kultury w Krakowie, na Jasnej Górze w Częstochowie, w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w Teatrze Polskim w Warszawie. W dniach od 16 do 23 maja 2002 r. Orkiestra brała udział w 7th European Youth Music Festival Switzerland 02, organizowanym w ramach światowej wystawy EXPO 2002 w Szwajcarii. W sierpniu 2001 roku Orkiestra miała zaszczyt wystąpić dla Ojca Świętego Jana Pawła II na prywatnej audiencji w czasie Jego letnich wakacji w Castel Gandolfo, a w styczniu 2005 roku w Auli Pawła VI w Watykanie podczas ostatniej Audiencji Generalnej Ojca Świętego Jana Pawła II. Od 29 kwietnia do 13 maja 2006 roku, dzięki dofinansowaniu w ramach Programów Operacyjnych „Promocja polskiej kultury za granicą” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Orkiestra koncertowała w Kanadzie, między innymi w Konsulacie Generalnym RP w Toronto, w Centrum Kultury Polskiej w Mississauga, w Katedrze w St. Catharines oraz w Muzeum Cywilizacji w Ottawie. 19 sierpnia 2007 roku podczas Inauguracji I Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Per Artem ad Astra Krasnobród 2007, Orkiestra dokonała prawykonania specjalnie dla niej skomponowanego przez Alicję Gronau utworu – „Suita Krasnobrodzka”, a podczas II Festiwalu w 2008 roku prawykonania utworu Dariusza Przybylskiego „Concerto Festivo”. 9 listopada 2007 roku orkiestra wystąpiła podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Postacie terroryzmu – postępowanie w stanach zagrożenia” w Pałacu w Helenowie. W dniach 27–30 kwietnia 2008 roku Orkiestra koncertowała w Ambasadzie RP w Kopenhadze i w Blaagaards Kirke w Noerrebro w Kopenhadze. We wrześniu 2009 roku Orkiestra miała zaszczyt zaprezentować się podczas Audiencji Generalnej Ojca Świętego Benedykta XVI w Watykanie oraz w XV-wiecznym Kościele Świętego Stanisława w Rzymie. 1 stycznia 2011 roku na zaproszenie Asessora Prowincji Reggio di Calabria, Orkiestra wystąpiła z Koncertem Noworocznym w Placanica we Włoszech. 15 maja 2012 roku razem z chórem Puellae Cantantes Orkiestra wzięła udział w Uroczystej Inauguracji Sali Koncertowej Gotyckiego Zamku w Litoměřicach w Czechach. W dniach 3-6 maja 2013 r. Orkiestra reprezentowała Polskę podczas 61 European Music Festival for Young People w Neerpelt w Belgii, podczas którego biorąc udział w Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych została Laureatem 1 miejsca z najwyższym wyróżnieniem Summa Cum Laude. Podczas XVIII Polsko-Niemieckiego Festiwalu Kultury „Razem we wspólnej Europie” – Monachium 2013, 9 listopada Orkiestra wystąpiła w koncercie „Kuźnia Talentów”. Dotychczasowy dorobek artystyczny Orkiestry został utrwalony na sześciu płytach CD, nagranych w Studiu S-2 Polskiego Radia. Dwie ”Powiało Ojczyzną…” i „Noc Betlejemska” były płytami dedykowanymi Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II. Płyta „Polska Muzyka Współczesna” zawiera utwory specjalnie skomponowane i dedykowane Orkiestrze przez współczesnych kompozytorów polskich: Romualda Twardowskiego, Alicję Gronau, Miłosza Bembinowa i Marcina Świderskiego.
SKŁAD ORKIESTRY:
Skrzypce: Ewa Pomianowska – koncertmistrz, Natalia Zadrożna, Piotr Szoner, Barbara Tomaszewska, Weronika Bieńkowska, Bogumiła Bajor, Jerzy Denisiewicz, Maja Kuczera, Ewa Czeluśniak, Olga Owczynnikow, Kamila Wojtkiewicz,
Karolina Janocha, Zuzanna Witek
Altówki: Barbara Rogala, Marta Raczkowska, Natalia Gidlewska, Emilia Łachut
Wiolonczele: Mikołaj Błaszczyk – koncertmistrz, Jan Kozanecki,
Martyna Kościuszko, Zuzanna Falkowska,
Kontrabas: Magdalena Maziarz
Flet: Kacper Dąbrowski
Obój: Karolina Szymanik
Klarnet: Kamila Adamska
Fagot: Dariusz Skłodowski
Organy: Krzysztof Ostrowski
Perkusja: Michał Szeligowski, Krzysztof Niezgoda
Inspektor Orkiestry: Bartłomiej Wypustek