OD BACHA DO PIAZZOLI – ZAPRASZAMY NA KONCERT KAMERALNY

Serdecznie zapraszamy na koncert kameralny Od Bacha do Piazzoli w wykonaniu Katarzyny Zdybel-Nam – fagot i Daniela Julle – gitara, który odbędzie się w sali widowiskowej Krasnobrodzkiego Domu Kultury w środę 21 sierpnia 2024r. o godzinie 19.00.

WSTĘP WOLNY.

Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Arioso
Antoine Dard (1715-1784)
Sonata VI g-moll op. 2 nr 6
Gerard Drozd (1967 – )
Adagio op. 44 (premiera wersji na fagot i gitarę) Francois Devienne (1759-1803)
Sonata g-moll op. 24 nr 5
Federico Garcia Lorca (1898-1936)
Canciones populares espanolas (wybór)

Katarzyna Zdybel-Nam
Jedna z najbardziej utytułowanych fagocistek młodego pokolenia, naukę gry na instrumencie rozpoczęła w zamojskiej Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia pod kierownictwem Jerzego Lisaka. W latach 2002-2007 pod kierunkiem Zbigniewa Płużka studiowała w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w Warszawie, a trzy lata później ukończyła z wyróżnieniem studia podyplomowe (Solistenklasse) w Hochschule für Musik w Stuttgarcie w klasie Marka Engelhardta. Naukę kontynuowała w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Czesława Klonowskiego uzyskując doktorat w 2015 roku, a w 2019 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego.
Laureatka wielu międzynarodowych konkursów. W 2012 roku I nagroda w Międzynarodowym Konkursie IDRS Ferdinand Gillet-Hugo Fox
w Oxfordzie w stanie Ohio (USA), II nagroda oraz nagroda specjalna na VI Międzynarodowym Konkursie im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej. W 2010 roku główne nagrody w Międzynarodowym Konkursie Fa- gotowym im. Gioacchina Rossiniego w Pesaro, a potem podczas Między- narodowego Konkursu Młodych Wykonawców w Chieri. W 2009 roku została laureatką II nagrody (I nie przyznano) oraz nagrody za najlepsze wykonanie utworu konkursowego w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych i Perkusyjnych w Moskwie. W 2016 roku artystka otrzymała główną nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych im. Matthew Ruggiero w Bostonie. W 2019 roku finalistka konkursu Kaleidoscope w Los Angeles.
Jako solistka wystąpiła z towarzyszeniem wielu znakomitych zespołów: Stuttgarter Kammerorchester, Orchestra Filarmonica di Torino, Orchestra Filarmonica Marchigiana, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Varsovia, Wrocławska Orkiestra Kameralna Leopoldinum, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej, Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej, Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Orkiestra Symfoniczna Konserwatorium Moskiewskiego, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej. Jako muzyk orkiestrowy koncertowała z wieloma renomowanymi orkiestrami tj. Orchestre Chambre de Lausanne (Szwajcaria), Royal Danish Orchestra, Orkiestra Symfoniczna w Göteborgu (Szwecja), Opera w Göteborgu, Orkiestra Symfoniczna w Malmö (Szwecja), Opera Szkocka w Glasgow, Orkiestra Symfoniczna w Kristiansand (Norwegia). Od 2007 roku jest solistką NFM Filharmonii Wrocławskiej. Prowadziła kursy mistrzowskie w amerykańskich uczelniach tj. Berklee, Boston University, New England Conservatory oraz Kursie Interpretacji w Zakresie Gry na Instrumentach Dętych w Dusznikach-Zdroju.
W 2014 roku ukazała się jej pierwsza płyta Portrait (CD Accord) oraz płyta Poezja dźwięków (TV Zamość). W 2019 roku wspólnie z pianistką Katarzyną Kluczewską wydała płytę Romantic works (Orphee Classics). Jako koncertująca solistka przyczynia się do popularyzacji fagotu jako instrumentu solowego. Swoje dzieła na fagot dedykują jej współcześni kompozytorzy – m.in. Dariusz Przybylski, Marcin Markowicz, Gerard Drozd czy Piotr Radko. Pomysłodawczyni stworzenia katalogu utworów fagotowych napisanych przez kompozytorów polskich XX wieku: Nieodkryty potencjał największego indywidualisty w orkiestrze, czyli rzecz o polskiej twórczości na fagot w XX wieku.


Daniel Julle
Urodzony w 1979 r. w Tallinie, naukę gry na gitarze zaczął w wieku jedenastu lat. W latach 1997-2001 kontynuował naukę w G. Otsa Muusikakool w Tallinie u Tiita Petersona, a następnie w Eesti Muusika ja Teatriakakadeemia
w Tallinie pod kierunkiem prof. Heiki Mätlika. Swoje umiejętności doskonalił w latach 2005-2006
Kierunki, style oraz problemy wykonawcze: szkic muzykologiczny. Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane wspólnie z dr Ramoną Słobodzian w ramach programu Białe Plamy – Muzyka i Taniec Instytutu Muzyki i Tańca. jako student doc. Jyrki Myllärinena w Helsinkach. W latach 2006-2007 brał udział w programie Erasmus studiując w The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze u prof. Jespera Sivebaeka. Uczestniczył w kursach mistrzowskich takich gitarzystów jak Costas Cotsiolis (Grecja), Alvaro Pierri (Urugwaj), Nikita Koszkin (Rosja) i innych. Koncertował w Estonii, Rosji i Polsce jako solista wykonując muzykę kameralną. Od września 2017 roku mieszka w Polsce we Wrocławiu.
W jego repertuarze znajduje się muzyka hiszpańska, latynoamerykańska, muzyka estońskich kompozytorów, muzyka baroku i renesansu, muzyka filmowa.

Możesz również polubić…

Skip to content