WYKONAWCY

Piotr Bajor
Aktor teatrów warszawskich: Polskiego, Studio, Dramatycznego i Współczesnego. W 1984 roku debiutował w teatrze Prezentacje rolą Geoffrey’a w „Smaku Miodu”. W swojej pracy zetknął się z wieloma wybitnymi reżyserami i aktorami. Po rolach w repertuarze klasycznym m.in. tytułowym „Fantazym”, Merkucju w „Romeo i Julii”, Bałandaszku w „Onych” Witkacego przyszły role charakterystyczne w sztukach: E. Ionesco („Ofiary obowiązku”), R. Topora („Zima pod stołem”), D. Charmsa („Bam”), a następnie współczesnych autorów: C. Mc-Phersona („Tama”), P. Marbera („Bliżej”), S. Stephensona („Pamięć wody”) by znów powrócić do klasyki: „Proces” F. Kafki i „Hamlet” Szekspira. Aktor ma w swoim dorobku również role filmowe i telewizyjne: „Ryś” S. Różewicza, „Limuzyna Daimler-Benz” F. Bajona”, „Dziewczęta z Nowolipek” B. Sass, „Pierścionek z orłem w koronie” A. Wajdy, „Historia Roja” J. Zalewskiego. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych w różnorodnym repertuarze. Często bierze udział w koncertach poetyckich wraz ze swoją żoną Ewą Domańską.

Ewa Domańska
Aktorka Teatru Polskiego w Warszawie. Od debiutu w 1984 roku w „Weselu” w reż. K. Dejmka jest tej scenie wierna aż do dnia dzisiejszego. Obsadzana najczęściej w rolach klasycznych oraz fredrowskich i szekspirowskich komediach. Występowała u boku wybitnych Artystów m.in. Gołasa, Łapickiego, Zapasiewicza, Englerta, Michnikowskiego, Seniuk, Szczepkowskiej, Łaniewskiej, Barszczewskiej. Wśród ról do znaczących należą role w „Ślubach Panieńskich”, „Zemście”, „Grubych rybach”, tytułowej „Pannie Maliczewskiej”’, w „Śnie nocy letniej” i „Jak wam sie podoba”, rola Ofelii w „Hamlecie”. W filmie zadebiutowała rolą Asi w „Austerii” J. Kawalerowicza. Obecnie z powodzeniem występuje w „Dziewczynkach” I. Iredyńskiego. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt ról teatralnych, filmowych, telewizyjnych i radiowych. Poprzez swoje role stara się zawsze zaciekawić widzów, których uważa za najistotniejsze osoby.

Leszek Firek
Ukończył studia skrzypcowe we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie doc. Stefana Czermaka, a następnie dwuletnie studia podyplomowe o specjalności skrzypce barokowe w Akademii Muzycznej w Krakowie u Zygmunta Kaczmarskiego i trzyletnie studia w Dresdner Akademie für Alte Musik u Simona Standage’a. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich. Ma w swej biografii liczne koncerty z czołowymi polskimi i zagranicznymi zespołami muzyki dawnej (jako solista i koncertmistrz) m.in. Concerto Polacco, Orkiestra Barokowa Filharmonii Wrocławskiej, Arte dei Suonatori, z zespołem kameralnym i orkiestrą barokową Ganz Europa pod kierownictwem Simona Standage’a jako koncertmistrz II skrzypiec, Berlin Baroque, L’arpa festante. Grał u boku takich artystów, jak: m.in. Simon Standage, Reinhard Goebel, Wieland i Barthold Kuijkenowie, Lucy van Dael, Ryo Terakado, John Holloway, Andrea Marcon i in. Jest członkiem Dresdner Barockorchester, z którą wykonywał wielkie dzieła oratoryjno-kantatowe, m.in. J. S. Bacha: pasje, Mszę h-moll, Magnificat, kantaty, a także utwory innych kompozytorów: Haendla, Heinichena, Zelenki. Brał udział w nagraniach kilkunastu płyt CD dla różnych wytwórni (m.in. Channel Classics, Naxos, BIS, KOCH, DUX). Płyta AdS z koncertami Vivaldiego „La Stravaganza” z solistką Rachel Podger zdobyła najwyższe uznanie i szereg prestiżowych nagród jak: Diapason d’Or, Gramophone Editor’s Choice, Choc de la Musique, Classics Today. Dużym uznaniem cieszą się dwie płyty z muzyką skrzypcową siedemnastego wieku wydane przez amerykańską firmę MAGNATUNE, które L.Firek nagrał z kierowanym przez siebie zespołem Altri Stromenti. Jest współtwórcą Eksperymentalnego Wydziału Muzyki Dawnej w Szkole Muzycznej II st. we Wrocławiu, gdzie od 1994 roku prowadził klasę skrzypiec barokowych i zespołów kameralnych. Był także wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Gra na oryginalnych skrzypcach: francuskiego lutnika Pierre Delaunay, Paris 1763 i Franz Placht 1783 oraz na altówce barokowej.
Zajmuje się też plastyką. Jego prace wystawiane były m. in. podczas Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” Muzyka i Sztuki Piękne, Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach, Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie, Wieniawskiego w Szczawnie, Klubie Filmu, Muzyki i Literatury we Wrocławiu, w Nysie, Zamościu i w Galerii Filharmonii we Wrocławiu. Wykonuje również recitale skrzypcowe połączone z wystawą swoich prac plastycznych.

Agata Galik
Naukę gry na harfie rozpoczęła w wieku ośmiu lat w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Karola Kurpińskiego w Warszawie w klasie harfy prof. Urszuli Mazurek, u której kontynuowała edukację muzyczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2013 roku uzyskała tytuł magistra sztuki kończąc Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie harfy prof. Urszuli Mazurek. W tym samym roku ukończyła również Uniwersytet Warszawski na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych w Katedrze Europeistyki. Swoje umiejętności gry na instrumencie doskonaliła na mistrzowskich kursach muzycznych, prowadzonych przez takich harfistów jak: Mercedes Gómez Benet, Alina Brzezińska, Francois Jakez, Germaine Lorenzini, Brigitte Sylvestre, Parck Stickney. Brała udział również w Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie pod kierunkiem prof. Urszuli Mazurek. Wielokrotnie występowała w składzie orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie pod batutą takich dyrygentów jak: Jacek Kaspszyk, Antoni Wit, Andrzej Boreyko, Lionel Bringuier, Jakub Chrenowicz, JoAnn Falletta, Rafał Janiak, Sergey Smbatyan. Wraz z orkiestrą Filharmonii Narodowej uczestniczyła w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, a także w Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Występowała również w składzie orkiestry Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie pod batutą Gabriela Chmury, a także wraz z Filharmonią Podlaską w Białymstoku pod batutą Michała Klauza. Dodatkowo współpracowała z orkiestrami: Pan-European Philharmonia, Orkiestra Nova, Orkiestra Kameralna Collegium Musicum Sanctae Caeciliaee.
Uczestniczy w wielu koncertach i projektach muzycznych, a także przedsięwzięciach artystycznych. Współpracowała z Teatrem Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, tworząc oprawę muzyczną Salonów Poezji. Dokonała również nagrań z Filharmonią Narodową w Warszawie, a także z Pan-European Philharmonia. Od 2014 roku realizuje praktyki pedagogiczne w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Karola Kurpińskiego w Warszawie, w klasie harfy Anny Piechury-Gabryś.

Marcin Knura
Urodzony 31 października 1998 roku w Raciborzu w województwie śląskim. Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Raciborzu w zakresie gry na fortepianie. Naukę gry na organach rozpoczął w 2011 roku w Państwowej Szkole Muzycznej II Stopnia im. Karola i Antoniego Szafranków w Rybniku pod kierunkiem mgr Elżbiety Włosek-Żurawieckiej. Jest laureatem I Nagrody VII Ogólnopolskiego Konkursu Organowego w Krasnobrodzie w 2014 roku, pierwszej nagrody w grupie młodszej w IV Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy w Warszawie w styczniu 2015 roku, oraz trzeciej nagrody w grupie starszej w III Ogólnopolskim Konkursie Organowym i Kompozytorskim w Bielsku-Białej w maju 2015 roku. Koncertował jako solista w kościołach województwa śląskiego. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wykładowców szkół wyższych z Polski i zagranicy.

Karol Lipiński-Brańka
Ukończył z wyróżnieniem POSM w Częstochowie, a następnie Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec ad. dra Andrzeja Ładomirskiego. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich m.in. u Tinty von Altenstadt (Holandia), Franka Almonda (USA), Jurisa Svolkovskisa (Łotwa), Petrasa Kuncy (Litwa), Zdenka Goli (Czechy). Jest laureatem konkursu „Ośmiu wspaniałych” (2005), II Nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej (Częstochowa 2006) oraz stypendystą Prezydenta Miasta Częstochowy w dziedzinie muzyki. Debiutował w 2007 roku na scenie Filharmonii Częstochowskiej w Koncercie skrzypcowym A. Chaczaturiana. Od tej pory prowadzi ożywioną działalność koncertową – jako solista i kameralista występuje w kraju oraz za granicą (Chiny, Włochy, Wielka Brytania, Francja, Niemcy). Stale współpracuje z Sanktuarium na Jasnej Górze w Częstochowie, pełniąc funkcję koncertmistrza Kapeli Jasnogórskiej pod dyr. Jarosława Jasiury, z którą także wielokrotnie dokonywał nagrań muzyki archiwum jasnogórskiego wydawanej w cyklu Musica Claromontana; współpracuje również z Sinfoniettą Polonią w Poznaniu, Warszawską Orkiestrą Festiwalową pod dyr. Kacpra Biruli. Jest konsultantem muzycznym we wrocławskim Teatrze „Sztampa” oraz Teatrze “ToTu”. Pełni funkcję Dyrektora Artystycznego odbywających się od ponad 40 lat Letnich Koncertów Organowych i Kameralnych we Władysławowie. Jest także wiceprezesem Stowarzyszenia im. Eugeniusza Brańki. Ponadto jest absolwentem studiów podyplomowych Manager Kultury na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 2013 roku prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu. W lipcu 2013 roku nakładem wytwórni MegaVox ukazała się jego debiutancka płyta w duecie z pianistką Sonią Lewosiuk. Odznaczony medalem 50-lecia Miasta Władysławowa za zasługi w dziedzinie kultury.

Puellae Cantantes
Chór powstał przy Szkole Podstawowej B. Nemcova w Litomericach (Czechy) w 1970 roku. W latach 90., pod dyrekcją Jinřiška Bohatová przekształcił się w chór żeński. Chór regularnie uczestniczy w prestiżowych międzynarodowych konkursach i festiwalach. Koncertował w wielu krajach Europy i USA. Współpracuje z czołowymi czeskimi i zagranicznymi artystami oraz bierze udział w projektach wokalnych i symfonicznych nie tylko w Litomericach. Repertuar chóru obejmuje utwory wszystkich epok i gatunków, z wszech miar renesansowej polifonii do współczesnych dzieł chóralnych oraz aranżacje popularnych piosenek. Obecnie dyrygentem chóru jest kompozytor i pianista Roman Pallas, emisję głosu i próby sekcyjne prowadzi Sasha Pallasová.

Możesz również polubić…